شناسهٔ خبر: 141706 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا درشرق کشور در پنج روز آینده

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا طی ۵ روز آینده در شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: در ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده است. روز جمعه برای مناطقی از شمال و شمال‌غرب احتمال بارش پراکنده وجود دارد. همچنین در ۵ روز آینده در ارتفاعات جنوبی کشور از جمله ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب با توجه به رشد ابرهای همرفتی، احتمال رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خبر داد و افزود: طی ۵ روز آینده آب‌های شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است که با توجه به این شرایط فعالان دریایی و صیادان به این نکته توجه داشته باشند.

رفیعی برای تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و بیشینه دما و کمینه  دمای تهران را به ترتیب ۳۴ و ۲۴ درجه عنوان کرد و افزود: هوای پایتخت نسبت به دیروز یک درجه کاهش یافته است.  

به گفته وی، گرم‌ترین مرکز استان اهواز با دمای ۴۹ درجه بالای صفر و خنک‌ترین مرکز استان اردبیل با دمای ۹ درجه بالای صفر ثبت شد.