شناسهٔ خبر: 141709 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد؛

توسعه ۹۰ درصدی ترمینال فرودگاه مشهد/ بهسازی ۸ هزار متری اپرون فرودگاه مشهد

محمود امانی بنی مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از توسعه ۹۰ درصدی ترمینال فرودگاه مشهد، بهسازی ۸ هزار متری اپرون فرودگاه مشهد، ارتقاء سیستم فیبر نوری، تجهیز دوربین‌های مدار بسته برای کل مجموعه ترمینال‌ها و همچنین تکمیل صد در صدی ساختمان سپاه در این فرودگاه خبر داد.

محمود امانی بنی مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۴ ایربریج که در برنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بوده است، ۳ ایربریج  انجام شده و عملیاتی است.

امانی بنی افزود: توسعه ترمینال نیز  تا ۹۰ درصد پیش رفته و تا آخر شهریور و اوایل مهرماه کامل می‌شود و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی تشریح کرد: توسعه اپرون به مساحت ۷۲ هزار متر در حال انجام است و ۸ هزار متر بهسازی اپرون نیز پیش از آن انجام شده که در زمان پروازهای حج به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت، 

پیش‌بینی می شود پروژه توسعه اپرون تا اواخر آبان و اوایل آذر نیز به اتمام برسد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی ادامه داد: نصب یک دستگاه آیرلس روی باند ۳۱ راست انجام می‌شود و جایگزین آیرلس با قدمت بالا می‌شود که با مبلغ حدود ۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد. همچنین بهسازی باند و ساخت دی آی سینگ نیز انجام شده که در فصل سرما که به دی آیسر نیاز است، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

امانی بنی در خاتمه اظهار کرد: ارتقاء سیستم فیبر نوری، تجهیز دوربین های مدار بسته برای کل مجموعه ترمینال‌ها و همچنین تکمیل صد در صدی ساختمان سپاه از دیگر اقداماتی است که در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شده است.