شناسهٔ خبر: 141743 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان:

زمینه سرمایه ‌گذاری داخلی و خارجی در بندر شادگان فراهم است

بازدید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به طرح توسعه بندر تجاری شادگان،‌ اعلام کرد: باتوجه به حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی، زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در جریان بازدید میدانی  از مجموعه‌های بندری استان خوزستان با حضور در بندر شادگان و دیدار با فرماندار و امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: فعالیت بنادر کوچک‌مقیاس مانند بندر شادگان را می‌توان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی برای ارائه خدمت به مردم استان دانست.

وی با اشاره به حساسیت‌های محیط زیستی در شهرستان شادگان بیان داشت: تلاش می‌شود که تقویت و توسعه این بندر با رعایت الزامات محیط زیست همراه باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تأکید بر اینکه اشتغالزایی و رشد اقتصادی شهرستان شادگان همواره مورد توجه این اداره کل است، گفت: با همکاری و تعامل بین‌بخشی، زمینه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر فراهم است.

گرایلو مشارکت بندر شادگان در تحقق اقتصاد دریامحور را منوط به همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط عنوان کرد و افزود: در این راستا تلاش داریم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی ظرفیت عملیاتی بندر شادگان را صد هزار تن در سال بیان کرد و افزود: در حال حاضر بخش محدودی از این ظرفیت به کار  گرفته می‌شود.

بخشی از مصوبات دومین سفر رییس جمهور به خوزستان در خصوص رونق بندر شادگان است.

فرماندار شهرستان شادگان با اشاره به سفر دوم رییس جمهور به خوزستان گفت: بخشی از مصوبات این سفر در خصوص بندر شادگان است که می‌تواند در رشد اقتصادی منطقه و همچنین کاهش نرخ بیکاری شهرستان تأثیرگذار باشد.

جمال صالح‌زاده در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار کرد: این بندر ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه تجارت خارجی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برابر با مصوبات سفر دوم رییس جمهور به خوزستان، این بندر در حوزه تجاری باید رونق یابد، ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این زمینه تاکنون همکاری‌های خوبی داشته که همواره باید ادامه یابد.

فرماندار شادگان اضافه کرد: توسعه بندر شادگان به منظور جذب کالاهای تجاری در ایجاد فرصت های شغلی مناسب، نقش تاثیرگذاری دارد.

صالح‌زاده با تأکید بر رعایت الزامات محیط زیستی منطقه تصریح کرد: فرمانداری شهرستان شادگان آمادگی دارد تا مطابق با قوانین زیست محیطی، در رونق و توسعه بندر همکاری کند.