شناسهٔ خبر: 141752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای مسکن مطرح شد؛

تایید نهایی ۳۴ هزار و ۴۳۰ متقاضی مسکن در اردبیل

کارهای بزرگی در طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل در حال انجام است مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : تعداد ۳۴ هزار و ۴۳۰ متقاضی مسکن در اردبیل پس از بررسی های لازم تایید نهایی و حائز شرایط شناخته شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای مسکن استان که با حضور اعضای شورا در محل استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: در شهر اردبیل از ۶۹ هزار و ۲۶ متقاضی ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن ، تعداد ۳۴ هزار و ۴۳۰ متقاضی پس از بررسی های لازم تایید نهایی و حائز شرایط شناخته شده اند.

وی افزود: تعداد ۲۳ هزار و ۶۵۸ متقاضی از شهر اردبیل تاکنون واریز وجه داشته و معادل این واریزی هم به این تعداد تامین زمین انجام شده است.

دبیر شورای مسکن استان اردبیل گفت: احداث ۱۵ هزار و۵۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در محل ۵۰۵ هکتاری شهرک شهید سلیمانی اردبیل و ۴ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در شهرک شهید خراسانی اردبیل تعریف شد.

حیدری اظهار کرد: در چند روز اخیر پیمانکاران قطعات پروژه احداث مسکن شهرک شهید سلیمانی اردبیل به تعداد یک هزار و ۷۶۰ واحد اجرای فونداسیون اقدام کرده‌اند.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در ادامه این جلسه گفت: بانکهای عامل در تکمیل پرونده های قرارداد ارائه تسهیلات را تسریع بخشند و در زمینه طرح نهضت ملی مسکن آمادگی داریم به کسانی که مسکن ندارند چه به صورت گروهی برای ساخت مسکن اقدام کنند کمک می‌کنیم و چه خودمان بسازیم و تحویل بدهیم.

عاملی به اهمیت موضوع مسکن اشاره کرد و افزود: کارهای بزرگی در طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل در حال انجام است که شاید در سطح کشور بی‌نظیر باشد و واقعا اقدامی تاریخی است و به این قبیل کارها و برنامه‌های توسعه‌ای نیز از نگاه رسانه‌ها باید به خوبی پرداخت شود.