شناسهٔ خبر: 141762 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

افزایش چشمگیر تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی  

جابر اکبرپور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر تردد در پایانه های مرزی استان در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جابر اکبرپور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش ۴۴ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی استان طی چهار ماه نخست از سال جاری خبر داد.

وی افزود: عبور و مرور مسافر در مرز های ششگانه استان افزایش کم سابقه داشته است که تردد بیش از  یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، از پنج مرز  استان (رازی، بازرگان، سرو، تمرچین، پلدشت) ما حصل افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به مرز های استان آذربایجان غربی است.

 اکبرپور خاطر نشان کرد: بیشترین تردد مسافری در مرز های استان مربوط به مرز  رازی است که با عدد ۴۹۳۹۴۳، جایگاه پرد تردد ترین مرز استان را به خود اختصاص داده است و مرز های بازرگان با ۴۲۸۵۳۸ و تمرچین با ۲۶۷۸۲۸ تردد در رتبه های دوم و سوم میزان تردد قرار گرفته اند.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: یکی از اصلی ترین دلیل های افزایش مسافر از پایانه های مرزی استان، ۲۴ ساعته شدن تردد در پایانه های مرز رازی و تمرچین است که ضمن کاهش زمان ایستائی مسافرین، تعداد تردد ها نیز بیشتر شده است