شناسهٔ خبر: 141765 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی تمامی محورهای مواصلاتی استان کرمان در دستور کار راهداری

ایمن سازی تمامی محورهای مواصلاتی استان کرمان در دستور کار راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه راهداری برای برقراری تردد ایمن در جاده های استان کرمان آمادگی کامل را دارد، گفت: تا پایان طرح اربعین سال جاری، ایمن سازی تمامی محورهای مواصلاتی استان در دستور کار راهداری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده با اشاره به فراهم بودن شرایط برای سفرهای زائرین اربعین حسینی (ع) افزود: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان به عنوان دبیرخانه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان اقدامات متعددی را در خصوص خدمات دهی مناسب به زائران اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین در دست اقدام دارد.

عراقی زاده با بیان اولویت جابجایی ایمن زائران، افزود: قرار است برای افزایش توان ناوگان حمل و نقل استان برای جابجایی زائران از ظرفیت سایر دستگاههای اجرایی نیز استفاده شود.

سیدحمزه روح الامینی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در خصوص طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی 1402 در حوزه امور بهسازی مسیرها و محورها و رفع گلوگاه های حادثه خیز موجود در حوزه راه و ابنیه فنی گفت: تمامی طرح های مصوب اربعین در حوزه مربوطه و تلاش مضاعف برای تکمیل پروژه های موصوف تا قبل از زمان آغاز طرح اجرا می شوند.

روح الامینی خاطرنشان کرد: راهداری استان کرمان با بکارگیری حدود 360 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و حدود 400 نفر نیروی راهدار با حضور مستمر و شبانه روزی در راههای مواصلاتی خود سعی وافر در تامین ایمنی راههای استان را دارد.

روح الامینی ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی برای رفع نواقص ادامه داد: تا قبل از زمان مهندس شروع طرح اربعین اقداماتی نظیر لکه‌گیری و روکش آسفالت، خط‌ کشی و نصب تابلو و علائم ایمنی مورد نیاز در جاده های استان تکمیل می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص سفرهای اربعین گفت: برای انتقال خادمان و زائران حرم امام حسین(ع) به کربلا و انتقال وسایل و ملزومات موکب داران، برنامه‌ ریزی ها و پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

مسلم سمندری تصریح کرد: هماهنگی و مقدمات لازم برای جابجایی زائرین و مشتاقان سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاه های مسئول، به ویژه بخش حمل و نقل استان انجام شده و امیدواریم همانند سال های گذشته، زائرین اربعین حسینی با ایمنی قابل توجه ناوگان مسافربری عمومی جاده‌ای سفرهای خود را به کربلای معلی به پایان برسانند.

سمندری اظهار کرد: نظارت برعملکرد شرکت های مسافربری اتوبوسی، کنترل فنی و ایمنی ناوگان حمل ونقل عمومی مسافربری جاده ای استان، ایجاد موکب های خدمات دهی به ناوگان داخلی و اتوبوس های حامل زائران پاکستانی و افغانستانی، راه‌اندازی تیم های گشت راهداری شبانه روزی، آمادگی حدود ۵۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی و راهدارخانه ها تا پایان ایام اربعین آماده خدمت رسانی به زائران هستند.