شناسهٔ خبر: 141793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از یک میلیون و ۸۴۰ هزار تن کالا در چهارمحال وبختیاری جابه‌جا شده است

ثبت تعداد 125066 عدد سفر باری طی چهارماه نخست سال در چهارمحال وبختیاری رئیس اداره حمل‌ونقل و کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال وبختیاری گفت: طی ۴ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۲۵ هزار و ۶۶ عدد سفر باری با یک میلیون و ۸۴۸ هزار و ۳۱۳ تن کالای جابه‌جا شده در استان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال وبختیاری) مسلم درعلی، رئیس اداره حمل و نقل کالای این اداره‌کل گفت: تعداد شرکت‌های حمل ونقل فعال تا سال جاری ۶۲ عدد، تعداد شرکت تعاونی ۴ عدد و تعداد شرکت‌های حمل فراوده‌های نفتی ۳ شرکت می‌باشد که بیشترین شرکت با ۲۷ عدد در شهرستان شهرکرد و ۲۱ عدد در شهرستان بروجن و کمترین شرکت با یک عدد در شهرستان‌های اردل و کیار مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره حمل‌ونقل و کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری افزود: کالاهای آهن اسفنجی، سیمان، کود اوره، میل‌گرد، انواع ورق گالوانیزه، انواع بنزین، گازوئیل و انواع آجر جزء ۱۰ کالای عمده جابه‌جا شده در استان است.

وی ادامه داد: ‌طی ۴ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۲۵ هزار و ۶۶ عدد سفر باری با یک میلیون و ۸۴۸ هزار و ۳۱۳ تن  کالا جابه‌جا شده در استان ثبت شده و در مدت مشابه سال گذشته نیز میزان کالای جابجا شده یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۲۱ تن بوده که با تعداد  ۱۲۲ هزار و ۶۳۵ سفر باری جابه جا شده است.

دُرعلی اظهار کرد: در حال حاضر ۸ هزار و ۲۴۵ ناوگان باری فعال در استان مشغول فعالیت هستند که انواع بارگیر  ۱۰ چرخ، کشنده، اتاقدار و تک بیشترین این آمار را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: ۶ هزار و ۲۳۱ وانت بار، ۱۶۸ ناوگان مسافری روستایی و ۲ هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافربری در استان مشغول فعالیت هستند اما هیچ ناوگان باری منطقه آزاد و ناوگان زیر۲۰ کیلومتر در استان وجود ندارد.

رئیس اداره حمل‌ونقل و کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: ۳ هزار و ۸۹۸  راننده مسافری، ۱۶ هزار و ۱۸۵ راننده باری، یک هزار و ۵۳۱ راننده وانت‌باری و ۱۶۸ راننده روستایی فعال در استان مشغول خدمت هستند.

وی گفت: میانگین متوسط عمر ناوگان سنگین ۱۴ سال، میانگین متوسط عمر ناوگان نیمه‌سنگین ۲۸.۵ سال و میانگین متوسط عمر ناوگان سبک ۱۵ سال است.

دُرعلی در پایان افزود: تعداد ۲۳ راننده خانم مشغول فعالیت در بخش حمل ونقل عمومی استان هستند  که شامل ۱۰ خانم در بخش مسافری و ۱۳ خانم در بخش کالا است.