شناسهٔ خبر: 141822 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مرحله چهارم طرح ساماندهی مشاوران املاک آغاز شد

چهارمین بازرسی گشت املاک بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر گفت: چهارمین مرحله از گشت‌های مشترک برای ساماندهی بنگاه‌های مشاورین املاک در سطح شهر بوشهر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر سید محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر درخصوص گشت کنترل بازار املاک و مستغلات بوشهر که با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک استان درشهرک نیایش برگزار شد، اظهار داشت: باید با همکاری تمام اعضای کارگروه مشکلات بررسی و برابر تصویب نامه شورای عالی مسکن، با تخلفات اقدام قاطع و برخوردهای قانونی شود.

دستغیبی افزود: برابر دستور رئیس جمهور در هفتمین شورای عالی مسکن، کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات موظف به ساماندهی بنگاه های مشاور املاک است و ادارات و نهادهای عضو کارگروه تا پایان آبان ۱۴۰۲ باید نسبت به شناسایی واحدهای غیرمجاز اقدام و در صورت نداشتن مجوز صنفی، نسبت به پلمب و تعطیلی براساس مقررات اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن کشور در ۲۴ اردیبهشت امسال و مصوبات جلسه معاون اول رئیس جمهور و همچنین بند پنجم تصمیمات جلسه هشتاد و هشتم کارگروه هماهنگی اقتصادی دولت، با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم،   گشت و کنترل بازار املاک و مستغلات بوشهر برگزار شد.

دبیر کارگروه املاک ومستغلات استان تاکید کرد : درهمین راستا اعضای کارگروه متشکل از نمایندگان اداره کل صمت، راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن فراجا و بسیج اصناف به صورت میدانی از بنگاهها ومشاورین املاک درشهرک نیایش بوشهر بازدید کردند.

مدیر کل راه وشهرسازی با تاکید بر جدیت این کارگروه در پیگیری تخلفات مرتبط با بازار مسکن گفت: با مشاورین املاکی  که به هر نحو در بازار زمین و مسکن اخلال ایجاد کنند با قاطعیت برخورد و بنگاه مشاوره املاک مرتبط با آنها پلمب خواهد شد.

دبیر کارگروه املاک ومستغلات استان بوشهر در ادامه اضافه کرد: همشهریان گرامی می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ و ۱۳۷ تخلفات مشاورین املاک را اطلاع رسانی کنند تا ظرف ۴۸ ساعت از طریق مراجع ذی‌صلاح رسیدگی شود.