شناسهٔ خبر: 141827 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

واحدهای نهضت ملی مسکن قزوین به زودی تحویل داده می‌شود

صبح قزوین مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین به زودی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سیدعلی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در جریان بازدید از دفتر تحریریه صبح قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار کرد: تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین به زودی انجام خواهد شد و این خبر خوبی است که به هم‌استانی‌ها می‌دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه این واحدها نهایتاً تا هفته دوم شهریور ماه به شهروندان تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: کسانی که آورده خود را تکمیل کرده باشند، می‌توانند واحدهای خود را در نهضت ملی مسکن تحویل بگیرند.

هاشمی بیان کرد: میزان کل آورده مردم حدوداً ۸۵۰ میلیون تومان است که ۳۹۰ میلیون تومان آن از طریق دریافت تسهیلات و مابقی باید توسط خود متقاضیان تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۶ هزار متقاضی واجد شرایط در استان قزوین شناسایی شده است، ادامه داد: در هفته دولت حدود ۴۰۰ واحد از واحدهای مشارکتی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تکمیل و به مرحله تحویل خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: تمام واحدهای نهضت ملی مسکن در مرحله تحویل مجهز به انرژی آب و برق بوده، اما موضوع گاز آنها براساس ضوابط شرکت گاز برای واحدهایی که پکیچ استاندارد نصب کرده‌اند، وصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان مردادماه مشکل زیرساختی در پروژه‌ها نخواهیم داشت، افزود: ما به عنوان تسهیلگر در این امر فعالیت کرده و به حتم شرکت گاز نیز پروژه‌های نهضت ملی مسکن را در اولویت قرار خواهد داد، پروانه ساختمان‌ها نیز توسط شهرداری صادر خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: در ساخت این واحدها سعی شده موضوع معماری ایرانی- اسلامی را رعایت کرده و به دنبال بلندمرتبه‌سازی نبودیم و عموم پروژه‌ها دو الی ۶ واحدی است.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان گفت: حدود ۲۴ هزار واحد مسکن نهضت ملی در قزوین ساخته شده که بیشترین آن در مهرگان و مابقی در شهرهای اقبالیه، تاکستان و بیدستان هستند، به لحاظ کارشناسی استان قزوین نیاز بیشتری به پروژه‌های نهضت مسکن ملی نخواهد داشت.