شناسهٔ خبر: 141832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتقاء ایمنی در راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین در شهرستان ساوه

شهرستان ساوه سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه از اصلاح و اجرای ۵۶ کیلومتر شیب شیروانی در آزادراه ساوه - تهران بمنظور ارتقاء ایمنی در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «رضا غفرانی» سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه گفت: در راستای تسهیل سفرهای اربعین و افزایش ضریب ایمنی در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین در شهرستان ساوه، تاکنون در ۵۶ کیلومتر از آزادراه ساوه - تهران عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی انجام شده است.

به گفته وی آزادراه ساوه - تهران در حوزه استحفاظی استان مرکزی، در دو مسیر رفت و برگشت حدود ۱۵۰ کیلومتر امتداد دارد که در ۱۵ کیلومتر انتهای حوزه استحفاظی و ۱۳ کیلومتر ابتدای آن بصورت دوطرفه ایمن سازی حاشیه آزادراه انجام شده است.

غفرانی یادآور شد: اقدامات مختلفی برای ارتقاء ایمنی در آزادراه ساوه - تهران از ابتدای سال جاری به انجام رسیده است که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به رفع خاموشی روشنایی طولی، نصب انواع تابلوهای ایمنی، اجرای روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ، برچیدن ساختمان عوارضی ساوه و بسیاری اقدامات دیگر اشاره کرد.

به گفته وی: ۶۳۰ عدد تابلوی مسیرنما برای آشکارسازی مسیر در آزادراه ساوه - تهران نصب و ۱۴ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ نیز در محدوده گردنه رنگرز اجرا شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاز دوم اجرای روکش آسفالت میکروسرفیسینگ در این محور با درزگیری ترک‌های سطحی شروع شده و پس از انجام درزگیری اجرای روکش آسفالت آن نیز بطول ۳۱ کیلومتر و به عرض ۱۱ متر از محدوده مأمونیه به سمت تهران انجام خواهد شد.

وی افزود: با برچیدن ساختمان عوارضی در آزادراه ساوه - تهران که یکی از مصوبات شورای ترافیک استان بود، یکی از نقاط پرتصادف در شهرستان ساوه رفع شده و بزودی لکه گیری هندسی خرابی آسفالت در محدوده راهدارخانه رنگرز اجرا خواهد شد.

غفرانی در ادامه با اشاره به حجم بالای تردد زائران اربعین از آزادراه ساوه - تهران و باتوجه به اینکه این محور، پر ترددترین محور در استان مرکزی است گفت: در تلاشیم تا با ارتقاء رویه آسفالتی و ایمنی در آزادراه ساوه - تهران، بتوانیم مسیری ایمن‌تر برای زوار فراهم آوریم.

نظارت مستمر بر فعالیت شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی و بازدید از مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در شهرستان ساوه از دیگر اقدامات مهمی است که همزمان با اجرای طرح اربعین در دستور کار این اداره قرار دارد.