شناسهٔ خبر: 141833 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر از ۲۱ میلیون تن گذشت/ رشد ۸۰ درصدی ترانزیت در بنادر استان بوشهر

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهار ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی بنادر استان بوشهر با رشد ۱۱ درصدی به ۲۱ میلیون و ۸۱۲ هزار تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهار ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی بنادر استان بوشهر با رشد ۱۱ درصدی به ۲۱ میلیون و ۸۱۲ هزار تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در تشریح این خبر اظهار کرد: تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی با افزایش ۱۹ درصدی به سه میلیون و ۷۸۹ هزار و ۵۱۲ تن و کالاهای نفتی با افزایش ۹.۵ درصدی به بیش از ۱۸ میلیون تن رسیده است. همچنین در چهار ماهه امسال همچنین بیش از ۵۴ هزار و ۹۲۱ تی.ای.یو کانتینر در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: در مدت یاد شده ترانزیت بنادر استان بوشهر با رشد ۸۰ درصدی به ۹ هزار و ۲۹۲ تن، صادرات با رشد ۲۴.۵ درصدی به ۱۰ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۳۱۸ تن و واردات با افزایش ۱۴.۵ درصدی به ۳۳۱ هزار و ۷۰۹ تن رسیده است.

وی ادامه داد: در عملکرد بخش ترانزیت بنادر استان در ارتباط با ابزار آلات و دستگاه‌های سبک، لوازم خانگی و محصولات سبک، کالاهای ساختمانی، لوازم یدکی، چوب و نفت، ماشین آلات، موادغذایی، پارچه و منسوجات رشد ۱۰۰ درصدی و همچنین در ترانزیت گوشت و فرآورده های گوشتی، موادنفتی و  خودرو به ترتیب رشد ۱۵۵، ۱۱۵ و ۲۸ درصدی گزارش شده است.

شکیبی‌نسب افزود: در بخش واردات کالاهای اساسی به بنادر استان بوشهر نیز گوشت با ۱۵۵ و گندم با ۱۰۰ درصد بیشترین رشد را داشتند.

وی گفت: در چهارماهه شمار تردد شناورها در بنادر استان بوشهر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فروند گزارش شد که از این تعداد ۸۰۸ شناور با ظرفیت بالای یک هزار تن تردد داشتند.

شکیبی‌نسب عنوان کرد: در مدت یاد شده عملکرد  جابجایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ در مجموع ۹۰ هزار نفر گزارش شده که در این بندر گناوه با رشد ۱۵ درصدی بیشترین رشد را داشته است.

وی گفت: بدون تردید افزایش خیره کننده عملکرد بنادر استان بوشهر نویدبخش نگاه ویژه‌تر سازمان بنادر و دریانوردی به اجرا پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در بنادر استان است.

شکیبی‌نسب یادآور شد: در هفته دولت امسال نیز با افتتاح چندین پروژه ارزشمند در بنادر استان بوشهر کام ساحل‌نشینان هم استانی شیرین خواهد شد.