شناسهٔ خبر: 141834 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

تعمیر اساسی و به آب‌اندازی ۲ فروند شناور در بندر شهید رجایی

تعمیر کشتی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از اتمام عملیات تعمیرات اساسی و زیر آبی ۲ فروند شناور در حوضچه سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، فعالیت‌ این شناورها از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، فریدون پیشدار معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از اتمام عملیات تعمیرات اساسی و زیر آبی ۲ فروند شناور در حوضچه سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، فعالیت‌ این شناورها از سر گرفته شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر، افزود: یدک‌کش "نجف" اعزامی از بندر بوشهر و شناور "مولتی کت مراد ۲"  متعلق به بندر شهید رجایی بعد از اتمام عملیات تعمیر اساسی و زیرآب در حوضچه سرسره تعمیراتی این بندر وارد چرخه خدمات دریایی شدند.

پیشدار ادامه داد: با آماده به کار شدن یدک‌کش نجف و مولتی کت مراد۲ به دست توانمند متخصصان داخلی ، توان عملیاتی  بنادر کشور حفظ خواهد شد.‌

وی عمده تعمیرات این شناورها را شامل داکینگ، زنگ‌زدایی، شستشوی بدنه زیر آبی و روآبی، شستشو و تمیز کاری و لایروبی مخازن مختلف شناور و تعمیرات سیستم‌های مختلف لوله‌کشی و از همه مهم‌تر تعمیرات سیستم مانور و رانش شناورها عنوان کرد که تمام مراحل مختلف تعمیرات زیر نظر موسسات رده‌بندی داخلی انجام شد.‌