شناسهٔ خبر: 141851 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اقدامات راه آهن زاگرس برای سفرهای اربعین اعلام شد

ریل قطار راه آهن مدیرکل راه آهن زاگرس با تشریح اقدامات این راه آهن برای سفرهای اربعین از اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده از سیستم‌های خنک کننده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار مدیرکل راه آهن زاگرس در اولین جلسه ستاد اربعین در این راه‌آهن، با اشاره به اینکه فرصت اربعین ظرفیتی مناسب برای تقویت باورها و اعتقادات مردم به معارف اهل بیت علیهم السلام است، اظهار داشت حضور و فعالیت بخش فرهنگی در مواکب بسیار حائز اهمیت است.

زیودار بیان کرد: اربعین یک گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است و خدمت به زوار اربعین را وظیفه خود می دانیم ، از این رو لازم است تمامی ادارات ، گروهها و واحدهای اجرایی عضو ستاد اربعین همکاری و هماهنگیهای لازم را در این رابطه به عمل آورند.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال نیز تردد زائران اربعین حسینی در فصل گرما انجام می‌شود قطعا با توجه به هوای گرم و طاقت فرسا لازم است در این عرصه تدابیر لازم در خصوص استفاده از سیستم های خنک کننده و ... اندیشیده شود.

در پایان این جلسه اقدامات انجام شده برای خدمات دهی مطلوب به زائرین ارائه شد.

هماهنگی با زائرسرای هلال احمر جهت اسکان، فوریت‌های پزشکی، اختصاص نیروی بیشتر در ایستگاه راه‌آهن اندیمشک جهت امنیت، گشت‌های مرتب و شبانه روزی و همچنین هماهنگی با پلیس راهور جهت اعمال قانون و طرح ترافیک و تعامل با تاکسیرانی جهت جابه‌جایی زائرین از جمله اقداماتی است که برای سفرهای اربعین در نظر گرفته شده است.