شناسهٔ خبر: 142012 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

آغاز ساخت سه فروند اسکله فلزی شناور در بندر شهید رجایی

3 فروند اسکله فلزی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه فروند اسکله فلزی شناور مسافری و گردشگری به دست متخصصان داخلی در بندر شهید رجایی ساخته و وارد چرخه فعالیت‌های دریایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، فریدون پیشدار معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اتمام ساخت سه فروند اسکله مسافری و گردشگری در بندر شهید رجایی افزود: این عملیات در راستای ایمن سازی تردد دریایی، افزایش ضریب ایمنی تردد و نیز حمل و نقل مسافر و گردشگر انجام شد.

پیشدار ادامه داد: از آنجایی که اسکله‌های یاد شده با کاربری پهلودهی قایق‌های کوچک طراحی و ساخته شده مقدمات انتقال این اسکله ها به بنادر کنگ، مقام و لنگه در غرب استان که قابلیت گردشگری دریایی را داشته انجام و هر سه به  آن اماکن منتقل و وارد چرخه فعالیت‌های مسافری و گردشگری شدند.

معاون فنی اداره کل‌ بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مشخصات فنی اسکله‌ها نیز گفت: طول این اسکله‌ها حدود ۲۰ متر و عرض آن‌ها پنج متر و دارای ۱.۶ متر ارتفاع است.

پیشدار افزود: این نوع اسکله‌ها دارای ۲ عرشه آزاد بوده که برای پهلوگیری قایق‌های کوچک طراحی شده است.

به گفته وی، جنس بدنه اسکله‌ها از فولاد دریایی بوده و تمام مراحل طراحی و ساخت نیز بر اساس الزامات موسسات یادشده انجام گرفته است.

به گفته معاون فنی اداره کل‌ بنادر و دریانوردی هرمزگان، با نصب و بهره‌برداری از این نوع اسکله‌ها ظرفیت پذیرش مسافر در غرب استان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش و ایمنی تردد مسافری ارتقا خواهد یافت.