شناسهٔ خبر: 142043 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران‌ و رعدوبرق در جنوب/باد و گرد و خاک در شرق

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده در جنوب کشور و وزش باد و گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: در چندروز آینده در جنوب کشور در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است. همچنین فردا  در شمال غرب بارش پراکنده مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از فردا تا روز شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل باد و گردوخاک رخ می دهد. روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر این مناطق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید و احتمال گردوخاک دارند.

گودرزی توضیح داد: شنبه با افزایش سرعت وزش باد و تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق، انتقال گردوخاک به جنوب و جنوب‌غرب ایران سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. همچنین آب‌های جنوب کشور برای چند روز آینده مواج و متلاطم است.

وی افزود: آسمان تهران برای چند روز آینده صاف است و گاهی در طول روز وزش باد دارد. بیشینه دمای پایتخت ۳۵ درجه بالای صفر است.

به گفته وی، سردترین ایستگاه هواشناسی اردبیل با دمای کمینه ۴ درجه بالای صفر و گرمترین ایستگاه امیدیه و آقاجانی با دمای ۴۹ درجه ثبت شد.