شناسهٔ خبر: 142061 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عملکرد دولت سیزدهم در بخش حمل و نقل دریایی تا پایان تیر ۱۴۰۲ تشریح شد؛

بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی

بندر چابهار عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل دریایی شامل بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی، احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور، بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر و بهره‌برداری از بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اداره کل آمار و پایش اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گزارشی عملکرد بخش حمل و نقل دریایی وزارتخانه را از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان تیرماه سال جاری، تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، افتتاح و بهره‌برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی در بخش دریایی به ارزش ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و احداث و بهره‌برداری از ۱۱ پست اسکله در بنادر کشور( ۸ پست اسکله شناور مسافری و گردشگری در بندر خرمشهر و ۲ پست اسکله در بندر گناوه و یک پست اسکله کانتینری در فاز سوم بندر شهیدرجایی) بخشی از اقداماتی است که دولت سیزدهم از ابتدای تشکیل تا پایان تیر ۱۴۰۲ به انجام رسانده است.

همچنین، بهره‌برداری از بندر چندمنظوره خمیر و بهره‌برداری از بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر برای شناورهای دارای طول ۱۵۰ و عمق ۷ متر از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در آستانه دوسالگی آن به شمار می‌رود.

در بخش نوسازی ناوگان نیز به تازگی علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد تا برای نوسازی ۵۰ فروند شناور مسافری از محل وجوه اداره شده سازمان تسهیلات در بندر شهیدحقانی و بندرعباس هزینه کند که عمده جابه‌جایی مسافران به جزیره قشم را انجام می‌دهد و سرمایه‌گذاری درنظر گرفته شده برای این بخش حدود ۵ هزار میلیارد تومان است.

به گفته صفایی، هم‌اینک تعمیرات اساسی ۴۰ فروند شناور انجام شده و به هر فروند ۵ میلیارد تومان برای بازسازی شناورها تخصیص یافته است که این روند همچنان ادامه دارد.