شناسهٔ خبر: 142071 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

رشد ۶۸ درصدی تردد کشتی در مجتمع بندری انزلی

یونسی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از تردد روزانه ۹ فروند کشتی در مجتمع بندری انزلی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در مدت حدود 5 ماه گذشته شاهد ۶۸ درصد رشد تردد کشتی در مجتمع بندری انزلی ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه مجتمع بندری انزلی، قدمتی دیرینه در مبحث تجارت دارد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم بتوانیم بهتر از گذشته فعالیت داشته باشیم و خدمات خوبی به مشتریان ارائه بدهیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه از ابتدای سال‌جاری تا ۲۳ مرداد ماه تعداد کشتی‌هایی که وارد بندر انزلی شدند، ۲۹۳ فروند بوده،توضیح داد: با نگاهی به آمار و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۸ درصد رشد تردد کشتی در مجتمع بندری انزلی را شاهد بودیم.

به گفته یونسی، در مدت یاد شده بیش از ۷۹۰ هزار تن کالا در بندر انزلی تخلیه و بارگیری شده که رشد ۶۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه همین امروز ۸ فروند کشتی کنار اسکله‌ها و دو فروند کشتی نیز در راه هستند، گفت:  از مرداد ماه سال گذشته تا کنون، روزانه شاهد تردد حداقل ۹ فروند کشتی در مجتمع بندری انزلی بودیم و این آمار خوب با تلاش همه همکاران بدست آمده است.

وی با بیان اینکه این آمار در هفت سال گذشته بی سابقه بوده که در بندر انزلی شاهد این تعداد از کشتی‌ها باشیم، یادآور شد: درب اتاق مدیریت و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به روی تمام صاحبان کالا و تجار باز است.

یونسی در ادامه به ایجاد رشته دریایی برای اولین بار در دانشگاه گیلان اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه استان گیلان به عنوان استانی که نسبت به جمعیت، بیشترین دریانوردان را در کشور دارد با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم مجوز راه اندازی کارشناسی مهندسی کشتی در دانشگاه گیلان را بگیریم و از مهرماه امسال اولین دوره این رشته شروع می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد صنایع کشتی سازی در بندر انزلی عنوان کرد: ماه گذشته با یکی از شرکت‌های کشتی‌سازی تفاهم‌نامه منعقد شد و در حال مطالعات زیست محیطی و طرح توجیهی هستند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه کشتی‌سازی می‌تواند منشا تحول نه فقط در شهر بندر انزلی بلکه در استان گیلان باشد، بیان داشت: هدف اصلی بحث نوسازی ناوگان تجاری در دریای خزر و همچنین ایجاد اشتغال پیدار در منطقه است.