شناسهٔ خبر: 142072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان :

انتقال ایمن زائران اربعین، اولویت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر

انتقال ایمن زائران اربعین، اولویت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر بر تامین و ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی زائران اربعین حسینی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر بر تامین و ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی زائران اربعین حسینی تاکید کرد.

اخترشناس در نشست تامین و ایمنی زائران اربعین با حضور فرمانده قرارگاه پلیس راه استان،فرماندهان پلیس راه شهرستانها، نمایندگان انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل مسافر استان ،معاونان و کارشناسان اداره کل گفت: با توجه به پیش بینی افزایش زائران اربعین حسینی در سال جاری، علاوه بر ناوگان مسافری استان، از ظرفیت سایر مجموعه ها نظیر صنایع نیز استفاده می شود تا ناوگان مورد نیاز برای این ایام را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در اربعین سال گذشته قریب ۲۲ هزار زائر از بوشهر در قالب ۸۶۰ سرویس به مرز شلمچه جابجا شدند که پیش‌بینی می‌شود امسال این آمار رشد ۲۰ درصدی داشته باشد، بنابراین باید تمهیدات و اقدامات لازم قبل از شروع اعزام زائران حسینی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر هماهنگی دستگاههای امدادی در طرح اربعین تاکید و خاطرنشان کرد: سال گذشته با اقداماتی که کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین انجام داد رضایتمندی خوبی به خصوص در جا به جایی زائران اربعین حسینی صورت گرفت و امیدواریم امسال نیز رضایتمندی افزایش یابد.
فرمانده پلیس راه استان هم ضمن اشاره به ضرورت تامین ایمنی ناوگان مسافری و فعال کردن سامانه سپهتن توسط رانندگان، خواستار تکمیل ایمن سازی و نصب تابلو و علائم در مسیرهای منتهی به استان خوزستان و افزایش گشت های نظارتی در طول اجرای طرح شد.