شناسهٔ خبر: 142073 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خبر داد:

رشد ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری و ۷۵درصدی واردات کالاهای اساسی در بندر امیرآباد

بندر امیرآباد مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد در سال جاری یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی موسی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در تشریح عملکرد این بندر در سال جاری گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا با رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن رسید.

موسی پور با بیان اینکه میزان واردات کالاهای اساسی در سال جاری ۷۵ درصد رشد داشته است، از افزایش ۱۵۰ هزار تن دیگر به ظرفیت نگهداری غلات بندرامیرآباد تا پایان شهریور سال آینده خبر داد.

وی با تصریح بر اینکه هیچ بندری به دنبال افزایش مدت ماندگاری کالا برای اخذ سهم بیشتری از انبارداری نیست، یکی از اهداف مهم بندرامیرآباد را کاهش ماندگاری کالا با همکاری تمام دستگاه‌های متولی در زنجیره تأمین کالا عنوان کرد.

مدیرکل بندرامیرآباد در پایان به ظرفیت قریب به ۳ میلیون تنی مرکبات و کیوی استان و امکان صادرات دریایی آن به کشورهای حوزه CIS به ویژه روسیه اشاره و از تشکیل کارگروه صادرات میوه و مرکبات جهت احصاء چالش ها  تقویت لجستیک و رفع موانع صادراتی با دستور استاندار مازندران خبر داد.