شناسهٔ خبر: 142085 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید از از پروژه‌های حوزه راهسازی در شمال استان سیستان و بلوچستان

جلسه بررسی روند پیشرفت و مشکلات و موانع پروژه‌های در حال احداث حوزه راهسازی استان سیستان و بلوچستان بازدید استاندار سیستان و بلوچستان به همراه مدیران کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و مدیران دستگاهای نظارتی و اجرایی استان از پروژه‌های در حال احداث حوزه راهسازی در شمال استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایرانشهر)، حمزه امیریان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) به همراه سردار کرمی استاندار، عطاء‌اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان (زاهدان) و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان، از نزدیک روند پیشرفت فیزیکی تعدادی از پروژه درحال احداث حوزه راهسازی در شمال استان را بررسی کردند.

امیریان در جلسه بررسی روند پیشرفت و مشکلات و موانع پروژه‌های در حال احداث حوزه راهسازی استان که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون در حوزه جنوب استان ۳۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال احداث است که در سال گذشته ۸۷ کیلومتر زیر بار ترافیک رفت و ۱۴۰ کیلومتر دیگر در طی یک سال مالی آینده به بهره برداری خواهد رسید.

امیریان در ادامه اظهار داشت: از ۳۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در حال احداث در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر)، ۳۵۰ کیلومتر مربوط به کریدور جنوب-شمال، شرق-غرب و ساحلی می‌باشد و  ۴۰ کیلومتر دیگر مربوط به راه اصلی است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) افزود: ۵۰ کیلومتر دیگر بزرگراه و راه اصلی در مرحله برگزاری مناقصه است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات اجرایی این تعداد کیلومتر بزودی آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است: سردار کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه مذکور احداث شبکه بزرگراهی و راه اصلی را از اولویت‌های توسعه و عمران استان دانست و بر همکاری و تعامل بیشتر مابین دستگاه های اجرایی تاکید ویژه ای کرد.