شناسهٔ خبر: 142091 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

آمادگی تخصیص تسهیلات نوسازی ۵۰ فروند ناوگان مسافری دریایی/سرمایه‌گذاری ۵۳ هزار میلیارد تومانی توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در بنادر

افتتاح فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد آمادگی سازمان بنادر برای تخصیص تسهیلات نوسازی ۵۰ فروند ناوگان مسافری دریایی، سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای تحقق اقتصاد دریایی، و سرمایه‌گذاری ۵۳ هزار میلیارد تومانی برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در بنادر بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

آمادگی سازمان بنادر برای تخصیص تسهیلات نوسازی ۵۰ فروند ناوگان مسافری دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اعلام آمادگی سازمان بنادر برای تخصیص تسهیلات نوسازی ۵۰ فروند ناوگان مسافری دریایی به میزان ۵ هزار میلیارد تومان از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای ساخت و خرید اقیانوس‌پیماها، کشتی‌ها و شناورها خبر داد.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای تحقق اقتصاد دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان طرح در بخش دریایی اجرایی کردیم که مجموع سرمایه گذاری چه داخلی و چه خارجی در اقتصاد دریایی به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان در بندر چابهار

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار ، از سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی بنیاد در ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

آماده‌سازی دو اسکله توسط سازمان بنادر برای سفرهای اربعین

دبیر قرارگاه اربعین وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای سفرهای اربعین اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص دو اسکله بندری خود اقداماتی انجام داده است و آمادگی کامل برای اعزام زائرین دارد که منتظر هماهنگی دستگاه‌های دیپلماتیک و استانی هستیم که پذیرش زائرین توسط کشور عراق انجام شود.

برنامه‌ریزی برای تدوین سند جامع اقتصاد دریا

نشست کارگروه اقتصاد دریا با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و نمایندگان سایر دستگاه‌های مرتبط با هدف بررسی راهکارهای لازم برای تحقق کامل اقتصاد دریاپایه به میزبانی سازمان بنادر برگزار شد.

الحاق شناور مقابله و جمع‌آوری آلودگی نفتی در خلیج‌فارس

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از الحاق شناور مقابله و جمع‌آوری آلودگی نفتی در خلیج فارس خبر داد و گفت: شناور مربوطه، یک شناور منحصر به فرد به شمار می‌رود که نمونه آن وجود ندارد.

سرمایه‌گذاری ۵۳ هزار میلیارد تومانی برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در بنادر

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه‌گذاری ۵۳ هزار میلیارد تومانی این سازمان در بخش توسعه زیرساخت‌ها خبر داد و گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری، ۳۰ پروژه به ارزش ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که ظرف امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۵۰ فرصت شغلی جدید در بندر نوشهر ایجاد شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به عقد قرارداد با سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه ساخت کارخانه تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کلنگ زنی این پروژه در سال گذشته گفت: با به ثمر نشستن این کارخانه به عنوان نخستین کارخانه تولید کیت و تجهیزات آزمایشگاهی خاورمیانه که با سرمایه گذاری اولیه ۵۰۰ میلیارد تومانی انجام خواهد شد برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

رشد ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری و ۷۵درصدی واردات کالاهای اساسی در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد در سال جاری یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

رشد ۶۸ درصدی تردد کشتی در مجتمع بندری انزلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از تردد روزانه ۹ فروند کشتی در مجتمع بندری انزلی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در مدت حدود 5 ماه گذشته شاهد ۶۸ درصد رشد تردد کشتی در مجتمع بندری انزلی ثبت شد.

اجرای ۲۲ پروژه سرمایه‌گذاری در بنادر سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲۲ پروژه سرمایه‌گذاری در بنادر سیستان و بلوچستان طی سال ۱۴۰۲ مدنظر قرار دارد گفت: میزان این سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون یورو بعلاوه ۵۶ میلیون دلار بعلاوه ۹ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال است.

تعمیر اساسی و به آب‌اندازی ۲ فروند شناور در بندر شهید رجایی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از اتمام عملیات تعمیرات اساسی و زیر آبی ۲ فروند شناور در حوضچه سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، فعالیت‌ این شناورها از سر گرفته شد.

آغاز ساخت سه فروند اسکله فلزی شناور در بندر شهید رجایی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه فروند اسکله فلزی شناور مسافری و گردشگری به دست متخصصان داخلی در بندر شهید رجایی ساخته و وارد چرخه فعالیت‌های دریایی شدند.

میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر از ۲۱ میلیون تن گذشت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در چهار ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی بنادر استان بوشهر با رشد ۱۱ درصدی به ۲۱ میلیون و ۸۱۲ هزار تن رسید.

ثبت رکورد ۸۵درصدی در تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از ثبت رکورد ۸۵درصدی در تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر بوشهر خبر داد.