شناسهٔ خبر: 142100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی سرویس درب تا درب (آیرو) برای سفرهای برون‌شهری زائران اربعین حسینی

بازدید مدیرکل و معاون حمل و نقل از روند جابجایی زائران اربعین حسینی و نحوه خدمات رسانی به مسافران و زائرين در پايانه مسافربری آدينه كرمان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: سرویس درب تا درب (آیرو) برای سفرهای برون شهری زائران اربعین حسینی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: سرویس درب تا درب(آیرو) با همکاری اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه و با تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای سفرهای برون شهری زائران اربعین حسینی راه اندازی شده است.

وی هدف از این راه اندازی این سرویس کمک به طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی دانست و افزود: با راه اندازی این سرویس می توان از ظرفیت ناوگان سواری کرایه به شکل اینترنتی و درب تا درب استفاده حداکثری داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: مدیریت شرکت مسافربری نیز با امکان دسته‌بندی انواع خودرو و مدیریت تخلفات رانندگان و سرویس‌های اختصاصی و شرکتی، بهترین خطوط و مسیرهای فعالیت شرکت بهترین‌ها را انتخاب کنند.

غزیعلی ادامه داد: این سرویس همچنین دارای ظرفیت‌هایی از قبیل کرایه به شکل مسیری، کرایه به صورت ظرفیت و صندلی، کرایه دربستی، نوبت‌دهی و ارائه سرویس براساس هر مسیر است.

وی گفت: مسافران نیز می‌توانند با ثبت درخواست رزرو سفر، از امکاناتی همچون مشاهده اطلاعات راننده، گزینه‌های سفر مانند توقف در طول مسیر، امکان پیشنهاد قیمت سفر، امکان پرداخت از روش‌های درگاه بانکی، کیف پول، نقدی به راننده، امکان به اشتراک‌گذاری و ردیابی سفر از طریق خانواده یا دوستان مسافر، امکان داشتن کیف پول مسافران، امکان خرید بلیط ظرفیتی(صندلی) از طریق اپلیکیشن، امکان مشاهده برنامه حرکت تاکسی در مسیرهای مختلف، امکان مشاهده صورت وضعیت صادر شده برای وی با ثبت کد ملی مسافر و امکان ثبت شکایت و انتقادات بهره گیرند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: رانندگان نیز با ثبت درخواست نوبت‌گیری، می‌توانند از امکاناتی چون مشاهده درخواست‌های سفر مسافران و رد و قبول کردن آنها، امکان ارسال پیشنهاد قیمت سفر و دارا بودن کیف پول الکترونیکی، راهنمای مسیریابی، امکان مشاهده صورت وضعیت دریافتی از شرکت تابعه، اطلاعات سفر و مسافر را نیز دریافت کنند.

غزیعلی اذعان کرد: سایر قابلیت‌ها این سرویس، امکان بهره‌برداری با استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مبتنی بر Windows ،Android و iOS قابلیت اجرا در بستر وب Full Responsive نیز است.