شناسهٔ خبر: 142103 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد؛

تقویت مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در بهینه‌سازی مصرف انرژی ساختمان‌ها

بازدید سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران گفت: وزارت راه و شهرسازی خواهان مشارکت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای رفع محدودیت‌های کشور در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌ویژه در بخش ساختمان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از غرفه‌های شرکت‌های دانش بنیان و نوآور مشارکت کننده در نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران بازدید کرد. این بازدید با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهره‌مندی مضاعف از ظرفیت‌های علمی، فناوری و دانش‌بنیان موجود در کشور برای تسریع در انجام مأموریت‌های متنوع وزارت راه و شهرسازی انجام شد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جریان این بازدید به مذاکرات فنی و کارشناسی با شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور مشارکت کننده در نمایشگاه بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران پرداخت.

حیدری با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده توسط فناوران دانش‌بنیان در حوزه انرژی بر آمادگی کامل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای ارائه خدمات پژوهشی و تعامل سازنده برای رفع محدودیت‌های  این شرکت‌ها تاکید کرد.

وی  با اشاره به تأکید مکرر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بهره‌مندی مضاعف از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در انجام مأموریت‌های خطیر وزارت راه و شهرسازی به‌ویژه در نهضت ملی مسکن تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف انرژی و به‌ویژه ارتقا بهره‌وری آن در بخش ساختمان کشور، همواره در دستور کار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

حیدری توضیح داد: با توجه به درخواست تعدادی از مشارکت‌کنندگان فناور و دانش‌بنیان در این نمایشگاه، جلسات مشترک کارشناسی برای رفع موانع پیش‌رو همچنین بهره‌مندی حداکثری از تجارب و پیشنهادهای ذی‌قیمت دانشگاهیان و صاحبنظران برگزار خواهد شد. 

وی خواستار مشارکت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای رفع محدودیت‌های کشور در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌ویژه در بخش ساختمان کشور شد.