شناسهٔ خبر: 142138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشارکت داوطلبانه ۸۰۰ دستگاه کامیون جهت اعزام تجهیزات موکب های اربعین به کربلا

مشارکت 800 دستگاه کامیون در اربعین حسینی (ع) مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از مشارکت داوطلبانه ۸۰۰ دستگاه کامیون جهت اعزام تجهیزات موکب های اربعین حسینی به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اعلام مشارکت داوطلبانه ۸۰۰ دستگاه کامیون جهت اعزام تجهیزات موکب های اربعین به کربلا گفت: در راستای برگزاری هر چه با شکوه تر همایش عظیم اربعین حسینی و ایجاد ایستگاه و موکب های خدمات رسانی به زایران در طول مسیر های منتهی به اماکن مقدسه در کشور عراق، جلسه ساماندهی و هماهنگی در خصوص نحوه اعزام ناوگان حامل تجهیزات و ملزومات موکب ها تشکیل و تصمیمات مقتضی اخذ شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: برابر اعلام نمایندگان عتبات عالیات حدود ۵۰۰کامیون از مشهد و ۳۰۰کامیون از شهرهای استان خراسان رضوی ( مجموعا ۸۰۰ناوگان) با مشارکت خیرین حوزه حمل و نقل کالا بویژه رانندگان زحمتکش و شرکتهای حمل و نقل کالای استان نسبت به جابجایی وسایل برپایی موکب ها و ایستگاههای صلواتی در شهرهای منتخب در کشور عراق بصورت رایگان و افتخاری نقش آفرینی خواهند کرد.

شهامت ادامه داد: رانندگان و مالکین ناوگان حمل و نقل کالا با مشارکت تمام سرمایه خود و همراهی رایگان و افتخاری با موکب‌ها و همچنین تشکل های صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای مشهد و استان با صدور سند حمل رایگان و تقبل ۱۹ درصد کمیسیون و عوارض همچون گذشته با استقبال و مشارکت حداکثری در این امر و در کنار خیرین و خادمین موکبها حضور خواهند داشت.

شهامت در پایان افزود: در کنار ارزش معنوی بالای این امر، ارزش معادل ریالی این خدمات با توجه به حضور این ناوگان در کشور عراق حداقل برابر ۴۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود.