شناسهٔ خبر: 142169 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با اتکا بر توان متخصصان داخلی در بنادر خوزستان؛

نخستین شناور ایربوت ساخت داخل کشور به آب انداخته شد

شناور ایربوت نخستین شناور ایربوت در کشور به سفارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و تحت نظارت موسسه رده بندی و کارشناسان این اداره کل طراحی و در داک یارد اروندان ساخته و به آب انداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، نخستین شناور ایربوت در کشور به سفارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان و تحت نظارت موسسه رده بندی و کارشناسان این اداره کل طراحی و در داک یارد اروندان ساخته و به آب انداخته شد.

محمد نظری سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال اتمام مراحل ساخت شناور مذکور ٢۵ مردادماه فرایند به‌آب اندازی و آزمایش‌های اولیه با موفقیت انجام شد.

نظری در تشریح ویژگی‌های فنی این دستاورد فنی متخصصان داخلی کشور گفت: شناور مذکور با طولی در حدود ۷ متر، موتوری با توان ۵۷۰ اسب بخار و با ظرفیت حمل ۵ سرنشین به همراه دو برانکارد با اتکا بر توان نیروی‌های متخصص، مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی و اجرایی شد.

وی همچنین افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر افزایش توان عملیاتی مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) در انجام وظیفه حاکمیتی جستجو و نجات دریایی به ویژه در مناطق کم عمق و باتلاقی، امکان امدادرسانی در مواقع بروز آبگرفتگی مناطق شهری فراهم می‌آید.

گفتنی است، در خلال انجام این پروژه و در اثر حمایت مستمر از تلاش دست اندرکاران، زمینه برای رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان و نیروهای انسانی خلاق به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و اصلی این آب و خاک مهیا شد.