شناسهٔ خبر: 142180 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی :

ثبت و نشر خاطرات آزادگان و ایثارگران مصداقی از جهاد تبیین است

نشست مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست صمیمانه با جمعی از آزادگان سازمان، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، خدمت‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های‌ آنها را وظیفه خطیر همه مسئولان دانست و گفت: جامعه ایثارگران، به ویژه آزادگان سرافراز، حق بسیاری بر گردن جامعه دارند و همه باید در تکریم این عزیزان کوشا باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست صمیمانه با جمعی از آزادگان این سازمان، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، خدمت‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های‌ آنها را وظیفه خطیر همه مسئولان دانست گفت: جامعه ایثارگران، به ویژه آزادگان سرافراز، حق بسیاری بر گردن جامعه دارند و همه باید در تکریم این عزیزان کوشا باشیم.

علی‌اکبر صفایی در این نشست که حمید مردانیان، مشاور وزیر راه در امور ایثارگران نیز حضور داشت، با اشاره به سختی‌ها و مشکلات آزادگان در دوران اسارت، اعلام کرد: امنیت امروز کشور و فضای تعالی و رشدی را که بر جامعه حکمفرماست، مدیون ایثارگری و جان‌فشانی عزیزانی هستیم که در طول ۸ سال جنگ، یک قدم پا پس نگذاشتند و در این مسیر مرارت‌های بی‌شماری را تحمل کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در چنین شرایطی وظیفه ما این است که کاری را به عهده ما گذاشته شده، به درستی به انجام برسانیم.

صفایی با اشاره با اقدامات موثر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حمل‌ونقل دریایی در دولت سیزدهم، تاکید کرد: در پی همگرایی و پشتبانی بین مجموعه‌های دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها حول محور اقتصاد دریا و توسعه دریامحور، کارهای بزرگی با تاثیرات محلی، ملی و منطقه‌ای در دست انجام است.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته با اجرای پروژه‌های توسعه در بنادر کوچکی چون گناوه، دیر، خمیر و سایر بنادر محلی دیگر در سواحل جنوبی کشور، شاهد اشتغال بیشتر و رونق اقتصادی مرد بومی هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بُعد ملی، همزمان با توسعه‌های منطقه‌ای، موضوعات مختلفی از جمله ساخت و خرید شناورهای باری و خدماتی، توسعه و تجهیز بنادر بازرگانی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توسعه و پشتبانی از صنایع دریایی در دست انجام است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه حوزه امور ایثارگران باید بیشترین مساعی را بر رفع مشکلات جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا به ‌کار گیرد، افزود: آزادگان عزیز حق زیادی به گردن ما دارند، لذا پاسداشت از خودگذشتگی همه این عزیزان وظیفه انسانی همه ما است.

 برنامه‌های مدون وزارت راه در حوزه جهاد تبیین و نشر خاطرات ایثارگران جنگ تحمیلی

در نشست همچنین حمید مردانیان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران تاکید کرد: از کارهای ضروری در دستگاه‌های دولتی، ثبت و ضبط خاطرات گران‌بهای آزادگان از دوران سخت اسارت و رساندن آن به گوش آیندگان است.

مردانیان با اشاره به ارج و قرب ایثارگران در جامعه و در بین مردم، خاطرنشان کرد: خاطرات و گفته‌های آزادگان و سایر ایثارگران از جنگ تحمیلی، مورد اقبال مردم و مصداق جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه در حوزه جهاد تبیین، ضعف مشهود داشته‌ایم، اظهار داشت: وزارت راه در حوزه تبیین و نشر خاطرات ایثارگران برنامه‌های مدونی را در دست اجرا دارد.

بنا بر این گزارش، در این نشست همچنین آزادگان سازمان بنادرودریانوردی به بیان خاطرات‌شان از روزهای جنگ و دوران اسارت پرداختند.

در پایان این نشست، با اهدای لوح تقدیر از آزادگان سازمان بنادرودریانوردی تجلیل شد