شناسهٔ خبر: 142183 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

تکالیف ابلاغی وزارت کشور در دستور کار ستاد حجاب و عفاف وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت

زهره ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در نشست حجاب و عفاف گفت: فرهنگ‌سازی در راستای هویت اسلامی یکی از برنامه‌های کلان در وزارت راه و شهرسازی است، بنابراین حضور همه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه جهت مشارکت حداکثری در رویداد تعالی حکمرانی حجاب امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست ستاد حجاب و عفاف وزارت راه و شهرسازی به ریاست محمدعلی زهره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با هدف اجرای تکالیف ابلاغ شده از سوی وزارت کشور در ساختمان دادمان برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در این نشست، ضمن تشکر از حضور همه اعضا و استماع نقطه‌نظرات ارزنده حاضران، گفت: موضوع حجاب و عفاف پیرو منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یک وظیفه شرعی است و باید به بهترین نحو اجرا شود. همچنین در این خصوص تشکیل این شورا به عنوان اتاق فکر اصلی جهت تدوین و ترسیم نقشه راه حائز اهمیت است. هرچند به کارگروه‌های تخصصی یا شوراهای موازی جهت اجرای این تکلیف شرعی و قانونی نیاز  است که این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

زهره‌ای با تاکید بر اهمیت تدوین برنامه آینده در موضوع حجاب و عفاف و بهره‌مندی از تجربیات گذشته توضیح داد: از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی به عنوان بازوان حمایتی ستاد حجاب و عفاف، جهت اتخاذ تصمیم‌گیری مبتنی بر خرد جمعی به عنوان یکی از اصول تحقق برنامه ها و عملیاتی شدن آنها استفاده خواهد شد.

وی اجرای تکالیف ابلاغی و اسناد بالادستی را یکی از اولویت‌های آن معاونت عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی در راستای هویت اسلامی یکی از برنامه های کلان در وزارت راه و شهرسازی است. بنابراین حضور همه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه جهت مشارکت حداکثری در رویداد تعالی حکمرانی حجاب امری ضروری است.

در این نشست، سید جوادی مشاور امور بانوان و دبیر ستاد حجاب و عفاف وزارت راه و شهرسازی به تشریح و تبیین تکالیف ابلاغی پرداخت.

در ادامه، مکبری مدیرکل فرهنگی اجتماعی شرکت عمران شهرهای جدید، رویداد تعالی حکمرانی حجاب را که یکی از برنامه‌های در دست اقدام در وزارت کشور برشمرد.

در ادامه، طاهری دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر کل کشور با تشکر از اقدامات ارزنده وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: روند تغییرات اعمال شده در فرودگاه‌های کشور مثبت است که ضرورت دارد تا این روند در سایر زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی تسری باید و استمرار داشته باشد. همچنین با توجه به ماهیت ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی در ارکان جامعه ( خانواده، راه، مسکن و ..)  نقش این وزارتخانه در امور ملی و حاکمیتی بسیار حائز اهمیت است.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر کل کشور تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی، می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روند اجرای ماموریت‌های کلان کشور تاثیر گذار باشد و ایفای نقش کند.

مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران و عضو شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به اینکه در این مقطع زمانی جهاد تببین می‌تواند به عنوان راهبرد اصلی برای مقابله با بی‌حجابی محور برنامه‌ها باشد،‌ بر تدوین رویکردهای خلاقانه  جهت استمرار موضوع حجاب و عفاف تاکید کرد.

مقرر شد تا مصوبات جلسه به بالاترین مقام اجرایی در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه جهت اجرا با حداکثر توان و ظرفیت، ابلاغ شود.