شناسهٔ خبر: 142227 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

زائرین اربعین پیش‌بینی وضع هوای عراق را دریافت می‌کنند

ع مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان هواشناسی کشور چند محصول هواشناسی به ویژه بولتن پیش‌بینی وضع هوای ۱۰ روز آینده شهرهای مرزی و زیارتی ایران و عراق برای ایام اربعین حسینی تولید و عرضه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالرسول حسن پور مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تولید بولتن پیش‌بینی وضع هوای ۱۰ روز آینده شهرهای مرزی و زیارتی ایران و عراق برای ایام اربعین گفت: این محصول به صورت روزانه تولید و از طریق پورتال اطلاع رسانی و صفحات سازمان هواشناسی کشور در شبکه های مجازی منتشر می شود.

وی ادامه داد: این محصول پیش بینی به زائرین اربعین حسینی کمک می کند برنامه ریزی سفر خود را متناسب با اوضاع جوی در محدوده پیاده روی و شهرهای زیارتی عراق تنظیم کنند.

این مسئول تصریح کرد: بولتن اربعین حسینی چشم انداز ۱۰ روزه ای از اوضاع جوی چهار شهر زیارتی «نجف، کربلا، کاظمین و سامرا» و همچنین ۶ شهر مرزی ایران با عراق یعنی «تمرچین (پیرانشهر)،‌ باشماق، خسروی (قصر شیرین)، مهران،‌ چذابه و شلمچه» ارائه می کند.

حسن پور گفت: این محصول به صورت روزانه در مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تولید می شود و زائران می توانند آن را از سایت سازمان به نشانی www.irimo.ir و صفحات سازمان در شبکه های اجتماعی نظیر «بله» به نشانی @irimonews دریافت کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این زائران عزیز می توانند برنامه موبایلی هوای اربعین را که در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور تولید شده است، دریافت کرده و اطلاعات جوی تمامی مسیرهای منتهی به شهرهای زیارتی را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی مشاهده کنند.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور افزود: علاوه بر این بر اساس برنامه ریزی انجام شده، کارشناسان سازمان سازمان هواشناسی کشور در بخش های مختلف خبری صدا و سیما نیز آخرین تغییرات جوی مناطق مرتبط با پیاده روی اربعین را اطلاع رسانی می کنند.