شناسهٔ خبر: 142239 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد؛

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر مولدسازی، واگذاری فرودگاه‌ها و ارتقا تجهیزات کمک ناوبری

ببینید| مجمع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی ضمن تایید صورت‌های مالی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مجمع عمومی این شرکت بر مولدسازی و افزایش درآمدها با راهکارهایی مثل واگذاری فرودگاه‌های غیر درآمدزا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که امروز شنبه ۲۸ مردادماه در ساختمان دادمان برگزار شد، ضمن بررسی و تایید صورت‌های مالی سال مالی منتهی‌ به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ شرکت فرودگاه‌ها بر ارتقاء سرمایه‌ها در راستای مولدسازی در این شرکت تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی گزارش ارائه شده توسط حسابرس سازمان حسابرسی را کامل دانست و گفت: حوزه مالی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اهتمام جدی برای رفع چالش‌های مالی در سال ۱۴۰۲ داشته باشند.

بذرپاش با قدردانی از اعضای هیات مدیره و معاونان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطر نشان کرد: شرکت فرودگاه‌ها شرکتی مهم و حیاتی برای کشور است و با توجه به گستره خدماتی می‌تواند درآمد عملیاتی بسیار بیشتری داشته باشد.

بذرپاش ضمن تاکید بر واگذاری‌ فرودگاه‌های غیر درآمدزا گفت: باید محدودیت‌های پروازی را به حداقل رساند تا درآمدهای عمومی افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کاهش محدودیت کریدور پروازی و افزایش تعداد پروازهای عبوری اعتبار شرکت و حیثیت بین‌المللی کشور را ارتقا می‌دهد.

وی در خصوص نیروی انسانی شرکت فرودگاه‌ها تاکید کرد: باید نیروی انسانی متعهد و پویا با رویکرد گزینشی به این شرکت تزریق شده و الگوی جانشینی و چرخش شغل در این شرکت اجرا شود، همچنین استفاده از توانایی بانوان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی بر ذخیره کردن درآمدها و صرفه‌جویی در حوزه‌هایی غیر از حقوق و دستمزد نیروهای انسانی و همچنین مولدسازی به منظور افزایش درآمدها تاکید کرد.

ارتقا تجهیزات سیستم‌های کمک ناوبری به منظور افزایش کیفیت و امنیت پروازها و کاهش تاخیرها در کنار تقویت تجهیزات خدمات فرودگاهی از دیگر مواردی بود که از سوی وزیر راه و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفت.

مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز شنبه ۲۸ مردادماه به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور مهدی نورایی رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، دادگستری و سازمان حسابرسی در ساختمان دادمان برگزار و صورت‌های مالی این شرکت تصویب شد.