شناسهٔ خبر: 142261 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد؛

وزش باد شدید در بیشتر استان‌های کشور طی دو روز آینده

باد طوفان توفان وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی کشورگفت: برای دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی،  شمال هرمزگان و جنوب فارس رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه ۲۹ مردادماه را توضیح داد و گفت: برای دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی،  ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان و جنوب فارس رعد و برق  وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی افزود: شدت بارش‌ها برای امشب در حد هشدار نارنجی است و در جنوب و غرب فارسف هرمزگان، زنجانف جنوب و مرکز اردبیل و شمال خراسان شمالی انتظار می‌رود که اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آب گرفتگی معابر و  مسدود شدن مسیرها را در پی دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تشریح کرد: برای چند روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل باد و گرد و خاک را داریم.

وی در خاتمه پیش‌بینی کرد: تهران هم امروز در طول روز گاهی وزش باد دارد و بیشینه دمای آن به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.