شناسهٔ خبر: 142340 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تحقق برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۱۴۰۱

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست مجمع عمومی این سازمان به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، گزارشی از عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با بیان اینکه محورهای اصلی برنامه‌های سازمان در سال ۱۴۰۱ مدیریت زمین، مدیریت ساخت و مدیریت منابع بوده، گفت: اولویت‌های سازمان در بحث مدیریت زمین به ترتیب، تامین زمین، صیانت از حقوق دولت در نگهداشت اراضی، فرآوری و مستعدسازی زمین و در نهایت واگذاری اراضی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مولدسازی، مشارکت و سرمایه‌گذاری، اتمام مسکن مهر و کمک به خدمات زیربنایی و روبنایی به‌عنوان محورهای اصلی عملکرد این سازمان در بحث مدیریت ساخت یاد کرد.

مالکی با بیان اینکه براساس برنامه‌ها سازمان ملی زمین و مسکن موظف به تامین ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به عنوان منابع جدید بوده است، تاکید کرد: خوشبختانه ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۶ هزار هکتار زمین جدید شناسایی کردیم که این به معنای تحقق ۱۸۴ درصدی برنامه ما بوده است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، وی در خصوص آمار اخذ اسناد و اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم افزود: در سال ۱۴۰۱ برای بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین داخل محدوده و ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در حریم شهرها سند اخذ شد که درصد دستیابی به برنامه در این دو بخش به ترتیب ۲۱۰ و ۲۷۷ درصد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد سازمان در حوزه صیانت از حقوق دولت و نگهداشت اراضی نیز اعلام کرد: در سال گذشته ۹۸ درصد تعرض‌های وارده به اراضی دولتی رفع فوری شده و برای حدود ۲ درصد این تعرض‌ها در دستگاه‌های قضایی پرونده تشکیل شده است.