شناسهٔ خبر: 142360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی به ۱۰۲ پرونده تخلف شرکت ها و رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر

معاون حمل و نقل، راهداری و حمل‌ نقل جاده ای استان هرمزگان از رسیدگی به ۱۰۲ پرونده تخلف شرکت ها و رانندگان حمل و‌ نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر خبر داد. معاون حمل و نقل، راهداری و حمل‌ نقل جاده ای استان هرمزگان از رسیدگی به ۱۰۲ پرونده تخلف شرکت ها و رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پرویز کرمی معاون حمل و نقل راهداری استان هرمزگان از رسیدگی به ۱۰۲ پرونده تخلف شرکت ها و رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای کالا و مسافر در ۴ ماهه اول سال جاری خبر داد.

معاون حمل و نقل، راهداری و حمل‌ نقل جاده ای استان با اشاره به تخلفات فعالین حمل و نقل جاده ای در قالب آئین نامه رسیدگی به تخلفات موضوع موارد ۳۱ و ۳۲ قانون راهنمایی و رانندگی رسیدگی گردیده است.

وی ابراز داشت: با انجام بازدید های میدانی و نظارت بازرسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، ۵۶ پرونده در کمیسیون ماده ۱۲ جهت رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل و ۴۶ فقره پرونده در کمسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان در چهار ماهه نخست سال جاری تشکیل شده است که در یک مورد رای به لغو مجوز شرکت متخلف حمل و نقل مسافر و ۴۱ فقره لغو کارت هوشمند رانندگان صادر شده است.

کرمی عمده تخلفات شرکت های حمل و نقل را عدم رعایت ضوابط استفاده از بارنامه، سو استفاده از کارت هوشمند راننده، اخذ کمیسیون اضافه از رانندگان و عدم شفافیت صورت وضعیت ها عنوان کرد و تاکید کرد: علاوه بر رسیدگی تخلفات شرکت ها حمل و نقل به تخلفات مالکین ناوگان حمل و نقل عمومی نیز رسیدگی شده است و در این رابطه ۸۷ فقره پرونده در کمیسیون ماده ۱۴ تشکیل، رسیدگی و در نهایت منجر به صدور رای گردیده است.

معاون حمل و نقل، راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: مجموعه این اقدامات و برخورد با تخلفات باعث شده است علاوه بر کاهش معطلی رانندگان در پایانه های بار شاهد توزیع عادلانه بار نیز باشیم لذا با برخورد بدون اغماض تمام توان خود را برای کاهش تخلفات به کار خواهیم گرفت.

کرمی در ادامه از همراهی و همکاری دستگاه قضایی و انتظامی استان بویژه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس و پلیس امنیت اقتصادی تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت :رانندگان و صاحبان کالا می توانند علاوه بر مراجعه حضوری، شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاع دهند تا ضمن پیشگیری از وقوع تخلفات ، خدمات رسانی مطلوب به مردم و کاربران جاده ای ارائه شود.