شناسهٔ خبر: 142394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین از مبدأ استان مرکزی شروع شده است

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: همزمان با شروع طرح اربعین، پیش فروش بلیت اتوبوس از مبدأ استان مرکزی به مهران شروع شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ، از اجرایی شدن طرح پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین در استان خبر داد.

وی افزود: از ۲۷ مرداد ماه همزمان با شروع طرح اربعین ۱۴۰۲ پیش فروش بلیت اتوبوس در استان مرکزی شروع شده و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌توانند با مراجعه به بازارگاه‌های الکترونیکی، بلیت خود را پیش خرید نموده و بدون معطلی در ساعت و روز تعیین شده به پایانه مسافربری مراجعه و سفر خود را براحتی آغاز کنند.

جهانی با توجه به ابلاغ نرخ مصوب بلیت اتوبوس به شرکت‌های مسافربری تأکید کرد: شرکت‌های مسافربری موظف به نصب نرخنامه در دفاتر فروش بلیت در سه نرخ برای اتوبوس های ۲۵، ۳۲ و ۴۲ نفره هستند تا اشخاصی که بصورت حضوری به پایانه‌های مسافربری مراجعه می‌کنند از قیمت مصوب بلیت مطلع شوند.

به گفته وی ۱۳۰ دستگاه اتوبوس برای طرح اربعین توسط ناوگان حمل و نقل عمومی تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تأمین شده و تعدادی اتوبوس نیز از ظرفیت شرکت‌های بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است که درصورت نیاز با هماهنگی ستاد اربعین استان به چرخه خدمات رسانی به زائران افزوده خواهند شد.

جهانی افزود: ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۵۰ دستگاه سواری کرایه نیز برای اعزام زائران به مهران تدارک دیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: گشت‌هایی محسوس و نامحسوس بصورت سیار در محورهای مواصلاتی و مستقر در پایانه‌های مسافربری استان در نظر گرفته شده است که بصورت شبانه روزی بخش های مختلف را کنترل و نظارت خواهند کرد تا بهترین شرایط سفر برای زائران فراهم شود.

شایان ذکر است طبق اطلاعیه صادره، نرخ مصوب بلیت اتوبوس برای طرح اربعین ۱۴۰۲ از مبدأ اراک به مقصد مهران برای اتوبوس های ۲۵ نفره ۵۵۰ هزار تومان، اتوبوس های ۳۲ نفره ۴۱۷ هزار تومان و برای اتوبوس های ۴۲ نفره ۳۳۰ هزار تومان تعیین شده است.