شناسهٔ خبر: 142399 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت تاکید شد؛

جهاد تبیین با زنده نگه داشتن یاد شهدا محقق می‌شود

یادواره در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت ضمن تشییع پیکر شهید گمنام در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا برای تحقق جهاد تبیین تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۳۰ مرداد یادواره شهدای شاخص دولت و گرامیداشت روز کارمند با تلاش بسیج ادارات و کارمندان دولت و همت مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در محل سالن پاکدامن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

در این مراسم و گرامیداشت، حمید مردانیان مشاور امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی و دبیر یادواره شهدای شاخص دولت گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب، یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن جهاد تبیین، برگزاری یادواره‌ها و حضور در میدان است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با اشاره به اینکه ۹۰ درصد جریان رسانه دست دشمن است، افزود: حضور در میدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا می‌تواند راهکاری برای جهاد تبیین باشد که بر حفظ آن اهتمام داریم.

در این مراسم پیکر شهید گمنام در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور اعضای فعال بسیج ادارات به ویژه بسیج وزارت راه و شهرسازی تشییع شد.

در ادامه این نشست، از ۳۲ خانواده شهید شاخص وزارتخانه‌ها از جمله شهیدان تفویضی‌ و کلانتری از شهدای وزارت راه و شهرسازی نیز تقدیر شد.

در ادامه سردار کفیل رییس سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور برگزاری یادواره شهدا را در سالگرد دو کارگزار نمونه شهیدان رجایی و باهنر زمانبندی مناسبی دانست و گفت: شهیدان رجایی و باهنر با حکمرانی در دولت اسلامی به ما آموختند که راه آنها را باید زنده نگه داریم و حرکت آنها راه روشنی برای آیندگان است.

رییس سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور با تاکید بر اینکه شهدار مسیر حرکت را تعیین می‌کنند، افزود: شهدا بهترین نیروهایی بودند که در تراز انقلاب اسلامی عمل کردند و یاد ۱۵ هزار شهید کارمند را که با جانفشانی از کشور و میهن دفاع کردند گرامی می داریم.

کفیل تصریح کرد: امروز وظیفه بسیج کارمندان و وظیفه اقشار ۲۰ گانه بسیج، کمک به تحقق دوران اسلامی است و باید بتوانیم از نظام جمهوری اسلامی صیانت کنیم. امروز دست یافتن به تمدن اسلامی دور از ذهن نیست.

سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله و دبیر کل ستاد اجرایی کنگره شهدای ادارات نیز در این نشست، گفت: امروز اقتدار و قدرت ایران اسلامی، دشمنان انقلاب را به زانو درآورده است و نقش بسیجیان به عنوان پرچم‌داران انقلاب و پیام‌رسان شهدای والامقام انقلاب حائز اهمیت است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله ادامه داد: سال گذشته با دفاع مدافعان امنیت بر خدعه های دشمنان فائق آمدیم و ملت ایران سربلند و پیروز شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان بسیج تصریح کردند که داریم به قل نزدیک می‌شویم و بنابراین ناامیدی معنایی ندارد،‌گفت: سپاه نقش مهمی در اقتدار انقلاب دارد و همچنین نقش بسیجیان و مسئولان در جهاد تبیین باید مورد توجه قرار بگیرد.

در بخشی از این مراسم پیکر شهید گمنام در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور اعضای فعال بسیج ادارات به ویژه بسیج وزارت راه و شهرسازی، تشییع و شهید «ایرج میرابی‌زاده» به عنوان شهید کارگزار نمونه معرفی شد.
پس از آن از 32 خانواده شهید شاخص وزارتخانه‌ها تقدیر به عمل آمد و  شهید ایرج میرابی‌زاده به عنوان شهید کارگزار نمونه معرفی شد.

شهید ایرج میرابی زاده که اخیرا به عنوان شهید شاخص بسیج ادارات و کارمندان کشور سال ۱۴۰۲ معرفی شد؛ جز شهدای آغازین جنگ تحمیلی بود. این شهید در خانواده متدین و مذهبی در روستای چشمه کبود از توابع شهرستان ایلام دیده به جهان گشود، تحصیلات خود را در مقطع ششم ابتدایی رشته ادبی به پایان رساند؛ پس از سپری کردن دوره خدمت سربازی در سال ۵۱ در فرمانداری دهلران استخدام شد. وی در مسوولیت‌های بخشدار و مسئول امور اداری مالی تلاش‌های مخلصانه خود را در جهت رفع محرومیت مردم آن منطقه انجام داد.

حضور شهید چمران در ستاد جنگ‌های نامنظم برای دفاع از خرمشهر فرصتی برای حضور او در کنار سایر رزمندگان شد. شهید میرابی زاده فرماندهی گروه‌های مقاومت در کوچه پس کوچه‌های شهر برای مقابله با ورود سربازان عراقی به شهر و غارت اموال و ناموس مردم بیش از هر چیز دیگری وقت خود را اختصاص داده بود.

شهید ایرج میرابی زاده در تاریخ نهم دی ماه ۱۳۵۹ در شهر اهواز به شهادت رسید و در گلزار شهدای روستای صالح آباد به خاک سپرده شد.