شناسهٔ خبر: 142412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل:

احداث کنار گذر اردبیل ترافیک منطقه را روان‌ و ایمن‌ می‌کند

احداث کنار گذر اردبیل ترافيک منطقه را بسيار روان‌تر و ايمن‌تر خواهد نمود معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل گفت: احداث کنار گذر اردبیل ترافیک منطقه را بسیار روان‌تر و ایمن‌تر خواهد نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: پروژه احداث کنار گذر اردبیل به طول ۵۴.۲ کیلومتر در ۴ قطعه تحت عنوان کنار گذرهای غربی ، جنوبی ، شرقی و شمالی مطالعه شده و ضلع غربی کنارگذر در سالهای گذشته به پیمانکار واگذار شده بود که ۱۱کیلومتر از آن ( حد فاصل تقاطع با محورهای اردبیل - مغان و محور اردبیل - ارجستان) دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است.

وی گفت: در حال حاضر به منظور تکمیل و بهره برداری موقت از ۱۱کیلومتر ابتدای واریانت غربی ، اعتباری بالغ بر۱۵۰۰میلیارد ریال مورد نیاز بوده که برآورد اولیه انجام و در مرحله انتخاب پیمانکار است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل به اهداف طرح احداث کنار گذر اردبیل اشاره کرد و افزود: با توجه به توسعه شهر و رشد جمعیت و افزایش وسائط نقلیه عمومی و شخصی ، خیابانها و معابر عمومی شهر جوابگوی ترافیک نبوده و از طرفی به جهت توریستی بودن شهر اردبیل به عنوان چهارراه مهمی مطرح می‌شود که ارتباط محور آستارا ، شهرهای شمال ، جنوب استان و همچنین محور نیر را برقرار می کند.

یوسف زاده اظهار کرد: با این ویژگی طرح، بدیهی است که احداث یک حلقه کامل به دور این شهر، عبور ترافیک منطقه را بسیار روان‌تر و ایمن‌تر خواهد کرد.