شناسهٔ خبر: 142433 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان:

پایش ۸۰ کیلومتر از معابر شهری مریوان توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز شد

امید احمدی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان گفت: پایش ۸۰ کیلومتر از معابر شهری مریوان با هدف بهسازی رویه آسفالت معابر شهری در استان کردستان توسط تجهیزات منحصربه فرد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، امید احمدی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان گفت: این آزمایشگاه با هدف ورود به بازارهای جدید و ارائه خدمات فنی، تخصصی و مهندسی به سازمان‌ها و دستگاه‎های اجرایی و نیز در راستای اهداف کلان  دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در ارائه خدمات با کیفیت به هموطنان عزیز با هدف بررسی وضعیت روسازی و ارایه راهکارهای نگهداری و بهسازی آسفالت شهر مریوان کار برداشت ، پایشو ارزیابی خرابی‌‎ها و همچنین برداشت وضعیت زیرسازی معابر شهری این شهر را به طول ۲ کیلومتر آغاز کرد.

مدیر آزمایشگاه استان کردستان در این خصوص تصریح کرد: این آزمایشگاه با برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی سیستم مدیریت روسازی معابر شهری برای معاونین فنی و کارشناسان شهرداری های سطح استان کردستان  و تشریح مزایا و محاسن استفاده از تجهیزات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق به انعقاد قرارداد با شهرداری مریوان شد.

احمدی اضافه کرد: سالیانه منابع مالی زیادی صرف عملیات اجرای روکش های آسفالتی و نگهداری و نوسازی راه‌ها و معابر شهری و روستایی در کشور می‌شود  که با حضور کارشناسان متخصص و تجهیزات اداره کل  مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می توان با کاهش ۵۰ درصدی هزینه های نگهداری و عملیات بهسازی با سرعت زیاد و دقت مناسب ،  نسبت به شناسایی و رفع خرابی‌ها در معابر شهری اقدام کرد.

وی ادامه داد: طی ماههای گذشته از این روش در معابر شهری تهران، مشهد، قم، زنجان، ... استفاده شده است که با توجه به مزیت ایجاد صرفه جویی در منابع مالی  و گستردگی بزرگراهی و شریانی این شهرها ، نسبت به برداشت و تکمیل اطلاعات و ارائه پیشنهادهای فنی و مالی ،جهت نگهداری اصولی روسازی معابر و رفع خرابی آسفالت اقدام شده است.

مدیر آزمایشگاه استان کردستان گفت: اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد با سایر شهرداری‌های کشور بالاخص کلانشهرها  ،  جهت اسکن معابر شهری و پیاده سازی سامانه مدیریت نگهداری راهها و معابر شهری همکاری کند.