شناسهٔ خبر: 142441 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی خبر داد

اجرای قانون جوانی جمعیت و واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند

زهره ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در بیان بخشی از اقدامات وزارتخانه در موضوع عفاف و حجاب گفت: اجرای قانون جوانی جمعیت و واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر یکی از مهمترین کارهایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است و هم‌اکنون عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز 30 مردادماه با حضور نمایندگان ستاد حجاب و عفاف وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها جلسه ارزیابی ستاد حجاب و عفاف در ساختمان دادمان تشکیل شد.

محمدعلی زهره‌ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در نشست فوق بر انجام کار فرهنگی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از نمایندگان تمامی دستگاه‌ها خواست تا نظرات خود را در خصوص حجاب و عفاف ارایه کنند و ارایه این نظرات با لحاظ موضوع ویژه عفاف باشد.

زهره‌ای موضوع حجاب و عفاف را فراتر از ظاهر و موضوعی باطنی عنوان کرد و بخشی از مشکلات موجود را به ناعدالتی اجتماعی مرتبط دانست و بر همراهی تمامی ارکان‌های وزارتخانه برای ترویج این فرهنگ تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در موضوع عفاف و حجاب داشتن محتوا و اصلاح رویه های نادرستی که به بی عدالتی اجتماعی دامن می‌زند حائز اهمیت است.

زهره ای گفت: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا در تمامی ارکان وزارتخانه از جمله حوزه‌های معماری، شهرسازی، هوایی، جاده، راه آهن، دریا و... موضوع ترویج عفاف و حجاب را عملیاتی کند. بنابراین در این بخش شناسایی مشکلات و ارایه برنامه‌های کاربردی در اولویت است.

زهره‌ای بر تداوم آموزش در موضوع حجاب و عفاف تاکید کرد و در بیان بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در فرهنگ عفاف و حجاب گفت: اجرای قانون جوانی جمعیت و واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر یکی از مهمترین کارهایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است و هم‌اکنون عملیاتی شده است. همچنین در بخش مسکن کارهای مهم و تاثیرگذاری سیاستگذاری و برنامه ریزی شده است که بخش عمده ای از آنها از پایان شهریور اطلاع رسانی و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یکصد هزار نیرو در وزارت راه و شهرسازی در بخش های تخصصی این وزارتخانه در حال ارایه خدمت هستند، گفت: ظرفیت وزارت راه و شهرسازی، وسیع است که از این ظرفیت برای اصلاح امور بهره لازم گرفته خواهد شد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان دستگاه‌های مختلف به ارایه  نقطه نظرات خود پرداختند و در ادامه نیز از برخی از کارکنان وزارت راه و شهرسازی تقدیر شد.