شناسهٔ خبر: 142442 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه شهرسازی هرمزگان مطرح کرد؛

تقاطع غیر همسطح محور شهید رجایی با مشارکت صنایع غرب بندرعباس احدث می شود

تقاطع غیر همسطح محور شهید رجایی با مشارکت صنایع غرب بندرعباس احدث می شود مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: تقاطع غیر همسطع محور بندرشهید رجایی با مشارکت شرکت ساخت و توسعه زیربنای های حمل و نقل کشور، سازمان راهداری، بنادر و صنایع مستقر در غرب بندرعباس ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با حضور احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس در بازدید از‎ پروژه تقاطع غیر همسطح محور بندرشهید رجایی بندرعباس به جزئیات و اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه از لحاظ نوع ساخت در هرمزگان بی‌نظیر است که بخشی از اعتبار این طرح  با مشارکت شرکت ساخت و توسعه زیربنای های حمل و نقل کشور، سازمان راهداری، بنادر و صنایع مستقر در غرب بندرعباس تامین می شود.

وی با تاکید به اهمیت و حساسیت پروژه، اظهار داشت: ایفای تعهدات طرفین تفاهم نامه موجب می شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن مطابق با برنامه زمانبندی پیش بینی شده پروژه تکمیل و مورد استفاده مردم شریف استان و همه استفاده کنندگان در سطح ملی قرار گیرد.

‎کمالی با اشاره شعاع کم میدان سایت در ورودی غربی شهر بندرعباس گفت: ارتقا ایمنی، کاهش گره ترافیکی میدان باهنر و میدان سایت، کاهش مدت زمان سفر کارکنان صنایع غرب به شهر، تسهیل حمل و نقل کالا و تولیدات صنایع فلزی و نفتی، کاهش مصرف سوخت و روان سازی ترافیکی با اصلاح تداخلات جریان های عبوری از مزایای ساخت تقاطع غیر همسطح محور شهید رجایی بندرعباس است.

‎وی به مشخصات فنی این پروژه مهم واقع در محدوده بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: فاز اول تقاطع غیرهمسطح محور بندرشهید رجایی دارای دو دستگاه پل سه دهانه ۲۵ متری با عرض ۲۲ متر است و نیز حدود سه هزار و ۲۰۰ مترمربع آن عملیات پل سازی و ۷ کیلومتر عملیات‌ راهسازی است.

‎کمالی افزود: با توجه به مطالعات زمین شناسی تصمیم بر این شد تا از پی های عمیق یا شمعی برای ساخت پل به کار گرفته شود و در این پروژه به لحاظ فنی ۱۰۰ شمع در عمق ۲۵ متری سطح زمین جای گذاری می شود.

‎مدیرکل راه وشهرسازی استان هرمزگان با اشاره به عملیات راهسازی به طول ۷ کیلومتر در راستای این پروژه مهم گفت: رمپ و لوپ با هدف تسهیل تردد و کاهش ترافیک عبوری ایجاد می شود و این اقدام مهم منجر به امنیت مسیر می شود و همچنین ماشین های سنگینی که از مسیر بابا غلام و تازیان به سمت بندر شهید رجایی تردد می کنند، از زیر پل عبور کرده و ماشین های سبک از روی پل تردد می کنند.

‎وی تصریح کرد: پل به گونه ای طراحی شده است که با آزاد سازی اراضی هدیش هم مشکل ترافیکی میدان باهنر کاهش می یابد و ۲ کیلومتر از طول مسیر کم می شود.‎

این مقام مسئول افزود: مسیر فعلی باهنر به جاده اختصاصی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و ارتش و اسکله باهنر تبدیل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با قدردانی از حمایت های استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان، عنوان کرد: اتفاقات خوبی جهت  تامین بخشی از منابع مالی پروژه از طریق صنایع غرب در حال انجام است.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح محور شهید رجایی بندرعباس دارای یک مسیر زیرگذر، روگذر و خروجی روگذر است که موجب کنترل ترافیک ورودی شهر بندرعباس، از سمت شهرستان سیرجان می‌شود و این مسئله یکی از موضوعات مورد تاکید مجمع نمایندگان استان، استاندار هرمزگان و مدیرکل راه و شهرسازی بوده است.

وی ابراز داشت: کاهش ترافیک، کمک به روان شدن حمل و نقل و افزایش بهره وری از مزایای ساخت تقاطع غیرهمسطح محور شهید رجایی بندرعباس است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه محور شهید رجایی قطب ترانزیت و پشتیبانی کشور است، تصریح کرد: مجتمع شهید رجایی بندر هاب ایران در منطقه تلقی می شود و یکی از مطالبات و مشکلات مردم شهر بندرعباس ترافیک سنگین در محدوده این منطقه است.

وی اذعان داشت: این طرح از محل اعتبارات دولتی و صنایع غرب استان تامین می‌شود و از سویی دیگر نیز استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی در جهت تخصیص اعتبارات به منظور ساخت این پروژه تاکنون اقدامات موثری را انجام دادند. 

 مرادی گفت: به طورکلی می توان گفت که هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات دولتی و صنایع غرب استان تامین و این پروژه با یک مشارکت جمعی به اتمام خواهد رسید.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش اظهار کرد: کلنگ پروژه ساخت تقاطع غیرهمسطح بندر شهید رجایی توسط استاندار هرمزگان به زمین زده شد و ما هم اکنون در حال بازدید از میزان پیشرفت این پروژه در مراحل اولیه کار هستیم.