شناسهٔ خبر: 142448 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی باشماق:

پایانه مرزی باشماق در کردستان برای سفرهای اربعین آماده‌سازی شد

پایانه مرزی باشماق مدیر پایانه مرزی باشماق از آماده سازی آن پایانه برای سفرهای اربعین خبر داد و گفت: سیستم هوا ساز سالن مسافری و ۱۲ گیت‌ گذرنامه سالن مسافری آماده‌سازی شده است.

حمیدرضا عبدالملکی مدیر پایانه باشماق در کردستان در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از تمهیدات انجام شده در آن پایانه برای سفرهای اربعین را تشریح کرد و گفت: سیستم هوا ساز سالن مسافری و ۱۲ گیت‌ گذرنامه سالن مسافری آماده‌سازی شده است.

مدیر پایانه باشماق از استقرار کانکس‌های سیار گذرنامه در بیرون از سالن مسافری به تعداد ۶ عدد و هر کدام ۲ گیت و مجموع ۱۰ گیت فعال خبر داد و افزود: کولر گازی برای تمام کانکس‌ها نصب، تأمین برق ۳فاز کولرها انجام و برق پایدار از ups مرکزی برای سیستم‌های بیرون سالن تامین شده است.

عبدالملکی ادامه داد: نصب داربست و سایبان از صفر مرزی تا سالن مسافری جهت افزایش کریدور عبور زوار به طول۱۰۰ متر، نصب سایبان در ابتدای سالن مسافری و بر روی گیت‌های سیار به مساحت ۴۰۰ متر مربع و نصب داربست و سایبان به تعداد ۱۳ موکب در مرز جهت ارائه خدمات به زوار به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع انجام شد. همچنین، خرید و نصب ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی سیار توسط اداره راهداری استان و استقرار و نصب ۵۰ چشمه دیگر توسط سایر ادارات در مرز، نصب داربست و سایبان برای گیت های سیار مرز مقابل به مساحت ۴۰۰مترمربع از دیگر اقدامات است.

به گفته وی، ارسال ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار برای استقرار در جنب ساختمان مسافری مرز مقابل در عراق، استقرار پایگاه هلال احمر در مرز، استقرار بیمارستان ۵۰ تخت خوابی در مرز، ، شستشو و نظافت محوطه، تعمیر و تعویض چراغ برج‌های نوری محوطه پایانه مرزی از جمله کارهایی است که در پایانه باشماق به انجام رسیده است.