شناسهٔ خبر: 142461 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در پی درخواست معافیت منطقه آزاد کیش از بخشنامه لغو پروازهای چارتری اعلام شد؛

تداوم ممنوعیت برقراری پروازهای چارتری در مسیرهای داخلی

لوگو سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص درخواست موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با معافیت منطقه آزاد کیش از بخشنامه لغو پروازهای چارتری در مسیرهای داخلی، مقرر شد راهکارهای اجرایی تأمین صندلی های موردنیاز صنعت گردشگری کشور در قالب تور و در چارچوب ممنوعیت ایجاد شده در دستور کار قرار گیرد و تا زمانی که این رویه ادامه دارد، ممنوعیت برقراری پروازهای چارتری در مسیرهای داخلی کماکان به قوت خود باقی‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری طی جلسه ای در خصوص درخواست موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با معافیت منطقه آزاد کیش از بخشنامه لغو پروازهای چارتری در مسیرهای داخلی، موضوع با نماینده آن منطقه‌ مورد بحث قرار گرفت.

در این راستا مقرر شد این سازمان با عنایت به وجود مدل‌های  مختلف پروازهای چارتری در قوانین و قواعد بین المللی، راهکارهای اجرایی تأمین صندلی های موردنیاز صنعت گردشگری کشور در قالب تور و در چارچوب ممنوعیت ایجاد شده را  جهت اجرا به مناطق آزاد کشور ابلاغ کند. 

لذا تا زمان ابلاغ رویه فوق الذکر، ممنوعیت برقراری پروازهای چارتری در مسیرهای داخلی کماکان به قوت خود باقی‌است.

پیش از این وزیر راه و شهرسازی  با هدف کاهش و برچیدن بساط سوداگری در حوزه فروش بلیت هواپیما، از ممنوعیت فروش چارتری پروازها تا بازگشت آرامش به سفرهای هوایی خبر داده بود.