شناسهٔ خبر: 142570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای مسکن استان اردبیل مطرح شد؛

بانک ها با تزریق تسهیلات در روند اجرای پیشرفت ساخت مسکن یاری رسان باشند

بانک ها با تزریق تسهیلات در روند اجرای پیشرفت ساخت مسکن یاری رسان باشند مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بانک های عامل با تزریق بموقع تسهیلات در روند اجرای پیشرفت ساخت مسکن با توجه به فصل کاری یاری رسان باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در یکصد و پنجاه و یکمین دومین شورای مسکن استان که با حضور اعضای شورا، مدیران عامل بانکها و پیمانکاران سازنده این طرح در محل استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: در شهرستانها ۹ هزار و ۴۷۲ نفر متقاضی تایید نهایی شده و ۴ هزار و ۷۷۴ متقاضی نیز نسبت به واریز وجه اقدام نموده‌اند.

وی گفت: تخصیص پروژه و تامین زمین ۴هزار و۹۰۰ نفر متقاضی مسکن در شهرستان ها انجام گرفته و از بابت تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی این طرح در کل شهرستان ها هیچ مشکلی نداریم.

دبیر شورای مسکن استان اظهار کرد: تاکنون در شهرستان ها برای احداث مسکن متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۴ هزار و۲۰۰ واحد با پیمانکار سازنده عقد قرارداد انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: برای ۳ هزار واحد مسکونی در شهرستان ها ، اجرای فونداسیون انجام شده و همچنین یک هزار و ۳۵۲ واحد نیز در مرحله اسکلت سازه این واحدها قرار دارد.

حیدری به ۳ هزار و ۷۹۲ واحد عقد قرارداد با بانک ها جهت دریافت تسهیلات انجام گرفته اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ نفر جهت دریافت تسهیلات احداث مسکن متقاضیان این طرح در شهرستان ها به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی تاکید کرد: با هدف سرعت بخشی به طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل بانک های عامل با تزریق بموقع تسهیلات در روند اجرای پیشرفت ساخت مسکن با توجه به فصل کاری یاری رسان باشند.

استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت تأمین مسکن برای اقشار جامعه بوده که عملیات احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برای۳۰هزار متقاضی در استان اردبیل با تأمین زمین و تخصیص پروژه در همه شهرستان‌ها آغاز شده است.

سید حامد عاملی به انجام هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها برای تسریع در عقد قراردادهای بانکی اشاره کرد و افزود: با عقد قراردادهای بانکی، روند تزریق تسهیلات به پروژه‌های در حال اجرای مسکن نیز باید سرعت لازم را داشته تا اقدامات احداث در فصل کاری نیز لحاظ شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های پیمانکاران، راه و شهرسازی، دستگاه‌های مرتبط اجرایی و بانک‌ها در راستای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: لازم است با تداوم تلاش حوزه‌های مربوط، اجرای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان در زمان مقرر تکمیل و تحویل متقاضیان شود.