شناسهٔ خبر: 142575 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

نگرانی از موتورسوارانی که یک سوم کشته شدگان حوادث رانندگی هستند

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان: مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با توجه به آمار بالای راکبان موتورسیکلت در استان، به طور میانگین از هر سه فوتی حوادث رانندگی در جاده های برون شهری استان بوشهر یک نفر موتورسوار یا راکب آن می باشد که نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با توجه به آمار بالای راکبان موتورسیکلت در استان، به طور میانگین از هر سه فوتی حوادث رانندگی در جاده های برون شهری استان بوشهر یک نفر موتورسوار یا راکب آن می باشد که نگران کننده است.

مجتبی احمدی در کارگاه آموزشی طرح موتورسواران ایمن در مسجد توحید بوشهر افزود: آمارهای کشوری از وجود ۱۵ میلیون موتورسیکلت در سطح کشور حکایت دارد و تخمین زده می شود این آمار در استان بوشهر بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه باشد.
احمدی ادامه داد: در کنار تعداد زیاد موتورسیکلت در استان بوشهر، عدم استفاده از کلاه ایمنی به بهانه شرایط جوی و خرابی سیستم روشنایی موتورسیکلت ها باعث شده تصادفات آنها شدید و موتورسواران یا راکبان آنها سهم بالایی از تصادفات استان داشته باشند.
وی با اشاره به اجرای طرح موتورسواران ایمن از سال ۱۳۹۰ توسط این اداره کل یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۰۰ کارگاه آموزشی در ۱۰۰ روستا، مساجد، مدارس و کارگاههای صنعتی حاشیه جاده ها برگزار شده است.
احمدی با اشاره به اینکه طی این مدت، ۲۵ هزار کلاه ایمنی به موتورسواران اهدا شده خاطرنشان کرد: بیشترین متوفیان موتورسیکلت در استان گروه سنی جوان ۱۵ تا ۴۰سال می باشد.
در این کارگاه آموزشی سرهنگ کاظم پناه رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان و سرهنگ رسول قنبری جانشین پلیس راه استان به بیان نکاتی آموزشی در راستای ایمنی موتورسواری پرداخته و در پایان به موتورسواران حاضر کلاه ایمنی اهداء شد.