شناسهٔ خبر: 142595 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در پایانه مرزی استان کرمانشاه تشریح شد؛

احداث ۶۴۰ متر مربع سایبان، ارتقای سیستم برق و محوطه سازی در پایانه مرزی خسروی

نصب سایه بان پایانه مرزی خسروی عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در پایانه مرزی خسروی در استان کرمانشاه حاکی از آماده سازی این مسیر برای زائران است که بخشی از آنها شامل احداث ۱۸۰۰ متر مربع سایه‌بان در داخل محوطه، ساخت ۶۴۰ متر مربع سایه‌بان در قسمت خروجی رواق‌ها و ارتقا سیستم برق و محوطه سازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با آماده‌سازی پایانه‌ها و مسیرهای جاده‌ای اربعین به بخشی از مسئولیت‌های خود جامه عمل پوشانده است. تسهیل در تردد و داشتن سفری ایمن در ایام اربعین کاری است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همواره در ایام اربعین به آن پرداخته است. امسال نیز مجموعه وزارت راه و شهرسازی در همکاری با سایر نهادها و ارگان‌ها بر این مهم اهتمام داشته و پایانه مرزی خسروی در استان کرمانشاه به عنوان مسیری پرتردد امسال نیز آماده تردد زائران اربعین است.

بر اساس بازدیدها و آمارهای ارایه شده هم اکنون در پایانه مرزی خسروی در استان کرمانشاه، شرایط سفری ایمن برای زائران فراهم است. سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و مدیران و اعضای مستقر در پایانه مرزی خسروی اقداماتی را در پایانه انجام داده‌اند که بخشی از این اقدامات شامل احداث ۵۲ چشمه سرویس بهداشتی در داخل محوطه، احداث ۱۸۰۰ متر مربع سایه‌بان در داخل محوطه، ساخت ۶۴۰ متر مربع سایه‌بان در قسمت خروجی رواق ها، خرید ۲ دستگاه آیس بانک به ظرفیت ۱۰ هزار لیتر، احداث ۶۶ متر مربع سایه‌بان آیس بانک‌ها، احداث ۶۶۰ متر مربع سایه‌بان کندانسورهای سیستم سرمایشی است.

همچنین این پایانه نسبت به تعمیرات نیز در پایانه مرزی خسروی اقدام کرده است که بخشی از آنها شامل  توسعه سیستم مه‌پاش، ارتقا سیستم برق و محوطه سازی است.

طراحی، تهیه و نصب ۴ دستگاه روفتاپ به عنوان سیستم سرمایشی کمکی، تعمیرات سیستم سرمایشی شامل: فن‌کویل ها، منبع انبساط، احداث خط فاضلاب جهت سرویس‌های بهداشتی و اجرای نقاشی، لکه گیری عایق رطوبتی بام و درزگیری پنجره‌ها از دیگر اقدامات در پایانه مرزی خسروی است.