شناسهٔ خبر: 142610 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در پایانه میرجاوه تشریح شد؛

ایجاد مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه مرزی میرجاوه/آشکار سازی۲۶ نقطه و رفع ۲ نقطه پرحادثه در مسیر تردد زائران

میرجاوه ایجاد مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه مرزی میرجاوه، آشکار سازی۲۶ نقطه و رفع ۲ نقطه پرحادثه در مسیر تردد زائران در مسیر پایانه میرجاوه بخشی از مهمترین اقدامات مجموعه وزارت راه و شهرسازی در این مسیر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجموعه وزارت راه و شهرسازی با آماده سازی پایانه‌ها و مرزهای اربعین در صدد تدارک سفری ایمن و سریع برای زائران در بخش جاده‌ای است که آمارهای ارایه شده و میزان ترددها حکایت از سفرهایی ایمن برای مسافران این بخش‌ها دارد. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه مرزی میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان آماده‌سازی مسیرها را برای تسهیل در تردد در همکاری با مجموعه پایانه‌های استان و سایر نهادها و ارگان‌ها داشته است.

آشکار سازی ۲۶ نقطه و رفع ۲ نقطه پرحادثه در مسیر تردد زائران در مسیر پایانه میرجاوه

بررسی‌ها حاکی است که بخشی از اقدامات انجام شده برای تسهیل در تردد سفرهای جاده‌ای در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان شامل روکش آسفالت ۷۵ کیلومتر، خط کشی ۱۲۰۰ کیلومتر، روشنایی طولی ۳۰ کیلومتر، نیوجرسی ۱۰ کیلومتر، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز ۲۶ نقطه، رفع ۲ مقطع پرتصادف است.

ایجاد مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه مرزی میرجاوه

همچنین این اداره کل در حوزه فنی به ایجاد مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه مرزی میرجاوه، تکمیل سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه، بازسازی سرویس‌های بهداشتی، اصلاح کریدورهای منتهی به پایانه مرزی، روشنایی محوطه و سایت پایانه مرزی میرجاوه و همچنین روشنایی زائرسرای جنب پایانه مرزی میرجاوه تا گمرک، مبادرت کرده است.

تکمیل آسفالت محوطه پایانه مزری میرجاوه

تکمیل آسفالت محوطه پایانه مزری میرجاوه، تکمیل دوربین‌های نظارتی در پایانه مرزی میرجاوه، آمادگی ۱۶ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی مسیرهای متتهی کاروان‌های زیارتی اربعین، ایجاد قرارگاه رسانه‌ای در زائرسرای جنب پایانه مرزی میرجاوه، استقرار ایستگاه عکاسی در سالن مسافری پایانه مرزی و بهره‌گیری از نمادهای اربعینی در پایانه مرزی میرجاوه بخش دیگری از اقداماتی است که در این پایانه مرزی انجام شده است.