شناسهٔ خبر: 142639 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مانور مدیریت بحران و اطفاء حریق در راه‌آهن زاگرس برگزار شد

راه آهن زاگرس مدیرکل راه‌آهن زاگرس از برگزاری مانور مدیریت بحران و اطفاء حریق با هدف شناسایی نقاط ضعف و قابل بهبود ارتقاء ایمنی در این راه‌آهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار مدیرکل راه‌آهن زاگرس اظهار کرد: با هدف شناسایی نقاط ضعف و قابل بهبود ارتقاء ایمنی و افزایش آمادگی بیش از پیش پرسنل عملیاتی به هنگام مواجعه با شرایط حریق، با همکاری دیگر سازمانها و نهادهای شهرستان اندیمشک از جمله اورژانس ۱۱۵، جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و پلیس راه آهن اقدام به برگزاری مانور مدیریت بحران و اطفاء حریق کرد.

وی افزود: در این مانور نیروهای آتش نشانی حریقی که در نزدیکی اتاق سوزن بان در پل بالارود جنوب ایستگاه اندیمشک ایجاد شده بود با همکاری نیروهای پرسنل امدادی شهرستان اطفاء کردند.

وی بیان کرد: این مانور با طراحی گروه ایمنی و نظارت برشبکه، مدیریت بحران و همکاری همه ادارات و گروه‌های مرتبط برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: اهداف مدیریت بحران شامل مهار و تحت کنترل در آوردن وضعیت اضطراری به وجود آمده، جلوگیری از سرایت و گسترش اثرات سوء بحران‌ها به مکان‌های دیگر، شناسایی راه‌های دسترسی به محل وقوع حادثه جهت امداد رسانی سریع‌تر و موثرتر و همچنین جلوگیری از تبدیل آن به بحران، شناسایی ریسک‌های حریق در حوزه استحفاضی این اداره و اطمینان از سلامت و آمادگی بکارگیری تجهیزات اطفاء حریق مانند خودروهای آتش نشانی، واگن مخزن دار آتش نشانی و ... می‌شود.