شناسهٔ خبر: 142641 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد؛

آمادگی کامل برای جابه‌جایی زائران اربعین/ اختصاص ۲۰۰ اتوبوس از ترکیه در صورت تامین اعتبار

بازدید مدیرکل و معاون حمل و نقل از روند جابجایی زائران اربعین حسینی و نحوه خدمات رسانی به مسافران و زائرين در پايانه مسافربری آدينه كرمان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در صورت تامین اعتبار، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از کشور ترکیه به صورت استیجاری برای حمل و نقل زائران در ایام اربعین به استان خوزستان اختصاص داده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در خصوص آمادگی ناوگان حمل و نقل برای ایام اربعین حسینی اظهار کرد: بعد از بحث‌های آماده‌سازی زیرساخت‌ها، مواکب و همچنین آماده کردن پایانه‌ها موضوع حمل و نقل زوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: علاوه بر ظرفیت ناوگان عمومی حمل و نقل کشور که در بحث اربعین می‌توان بر روی آن برنامه‌ریزی کرد، از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایعی که در استان ناوگان حمل و نقل دارند استفاده خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عنوان کرد: حدود ۳۰۰ دستگاه ظرفیت ناوگان حمل و نقل کارخانه‌ها و صنایع استان است که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در ایام اربعین از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

غزیعلی ادامه داد: در بحث حمل و نقل، استان‌هایی از جمله کرمان، هرمزگان، تهران، اصفهان، چهارمحال بختیاری، قم و فارس به عنوان استان‌های معین خوزستان مشخص شده‌اند که انتظار داریم این استان‌ها نیز در بحث حمل و نقل کمک کنند.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۳ درصد از زائران کشور از دو مرز شلمچه و چذابه وارد کشور شوند و در این زمینه آمادگی کامل برای حمل و نقل و جابجایی این زائران وجود دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: همچنین آمادگی برای تامین سوخت موردنیاز و زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی وجود دارد تا زائران در کمترین زمان ممکن به استان‌های خود بازگردانده شوند.

غزیعلی با اشاره به بحث ناوگان استیجاری از کشور ترکیه عنوان کرد: هماهنگی‌هایی در این خصوص انجام شده است تا در صورت تامین اعتبار، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از کشور ترکیه برای حمل و نقل زائران در ایام اربعین به استان خوزستان اختصاص داده شود. در حال رایزنی با یکی از وزارتخانه‌ها هستیم تا با تامین اعتبار بتوانیم این موضوع را نهایی کنیم.

وی افزود: اولویت اول ما برای استفاده از این ناوگان برای تردد زوار در درون استان است تا بتوانیم به سرعت مرزها را تخلیه کنیم و این کار کمک بسیار خوبی به بحث تردد زوار در ایام اربعین خواهد کرد.