شناسهٔ خبر: 142642 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

احداث ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی/۷۰۰ دستگاه ناوگان خارجی استیجاری برای جابه‌جایی زائران تامین شد

پايانه مهران احداث ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی، تامین ۷۰۰ دستگاه ناوگان خارجی استیجاری برای جابه‌جایی زائران، بهره‌برداری از تونل شماره ۲ در بزرگراه ایلام-مهران به طول ۷۳۰ متر بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

احداث ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی 

عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم از ابتدا تا پایان تیر ۱۴۰۲ بر اساس اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع در بخش‌جاده‌ای شامل احداث ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی، رفع یک‌هزار و ۱۷ نقطه پرتصادف مصوب و مستعد حادثه، ساخت، بهسازی و آسفالت ۴ هزار و ۵۸۱ کیلومتر از راه‌های روستایی و نگهداری ۳۶ هزار و ۴۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی، راه‌های روستایی و راه‌های فرعی است.

آمادگی برای استقبال از زائران اربعین حسینی در پایانه برکت

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای استقبال از زائران اربعین حسینی و سهولت تردد، با هدف خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در پایانه برکت آمادگی دارد.

۷۰۰ دستگاه ناوگان خارجی استیجاری برای جابه‌جایی زائران تامین شد

بهسازی مسیر جاده‌ای زائران اربعین و آماده‌سازی‌ پایانه‌های مرزی در ۵ نقطه و تامین ۷۰۰ دستگاه ناوگان خارجی استیجاری، آغاز پیش‌فروش اولیه بلیت از ۲۱ مرداد و افزایش پلکانی ظرفیت آن و همچنین پیش فروش بلیت برگشت به صورت محدود بخشی از اقدامات مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای اربعین است.

بهره‌برداری از تونل شماره ۲ در بزرگراه ایلام-مهران به طول ۷۳۰ متر

عملکرد پایانه مرزی مهران در استان ایلام حاکی از آماده سازی این مسیر پرتردد برای زائران است، بهره برداری از تونل شماره ۲ در بزرگراه ایلام-مهران به طول ۷۳۰ متر و آسفالت ۲۷ هکتار و ایجاد ۱۰ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی بخشی از این اقدامات است.

اجرای «درب به درب» به‌عنوان اولین سکوی حمل و نقل مسافر بین شهری در کشور

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اولین سکوی حمل و نقل مسافر بین شهری به صورت «درب به درب» طراحی و اجرایی شده است.

امکان رزرو و خرید سفرهای بازگشت جاده‌ای اربعین

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام مناسب‌سازی پایانه مرزی شهیدسلیمانی و پارکینگ برکت از امکان رزرو و خرید سفرهای بازگشت جاده‌ای اربعین خبر داد.

اجرای روکش آسفالت بیش از ۱۲ هزار کیلومتر از راه‌های کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از هدف گذاری اجرای روکش آسفالت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی در کشور خبر داد و گفت: طی پنج ماه اخیر ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از این هدف محقق شده و طی ماه‌های پیش رو، باقی مانده کار اجرا خواهد شد.

امکان سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی بهمراه، اسنپ، تپسی، ماکسیم فراهم شد

رییس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان انجام سفرهای اربعین با سکوهای تاکسی اینترنتی بهمراه، اسنپ، تپسی، ماکسیم فراهم شد،‌ گفت: برآوردها حاکی است که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو امکان ارایه سفر را در ایام اربعین خواهند داشت.

پیاده‌سازی صفحه ویژه اربعین حسینی در سایت و نرم‌افزار کاربردی ۱۴۱

رییس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: به منظور تسهیل سفر و افزایش رفاه زائران، صفحه ویژه اربعین حسینی در سایت و نرم‌افزار کاربردی ۱۴۱ طراحی و پیاده‌سازی شده است.