شناسهٔ خبر: 142654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبرداد؛

تغییر تاریخ تولد فرزند سوم در طرح جوانی جمعیت

هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تاریخ تولد فرزند برای بهره مندی از طرح ویژه جوانی جمعیت به ۲۴مهر ۱۴۰۰ تغییر یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سید علی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در راستای اجرای ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آئین نامه اجرایی آن، به منظور واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط که پیشتر اعلام شده بود می‌بایست زمان تولد فرزند سوم یا بیشتر متقاضیان بعد از ابلاغ این قانون یعنی تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، این تاریخ اصلاح شده و به ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تغییر پیدا کرده است.

هاشمی افزود: طبق آیین نامه اجرایی ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم متقاضیانی که قبل از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یعنی از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند؛ در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند جهت تامین مسکن در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به طور همزمان ثبت نام کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص ثبت نام متقاضیان در استان به تفکیک شهرها بیان کرد: تاکنون ۱۳۱۶ نفر در استان ثبت نام کرده اند که در شهر اقبالیه ۳۰ خانوار واجد شرایط هستند و تاکنون ۲۰ قطعه زمین تامین شده است.

وی افزود: در شهر البرز و الوند ۱۴ قطعه در مرحله نظریه کارشناسی است و در شهر تاکستان نیز ۹ قطعه زمین تامین شده که به تفکیک ۵ قطعه در تاکستان، یک قطعه در خرمدشت و ۳ قطعه در اسفرورین واقع شده است و همچنین تاکستان به غیر از موارد بالا در حال تامین زمین بیشتری است.

هاشمی گفت: در شهر آبیک ۴  قطعه، در شهر آوج یک قطعه و در آبگرم نیز یک قطعه به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی بیان کرد: در شهر بوئین زهرا افراد بهره مند ۱۸ خانوار می باشند که تاکنون ۲۰ قطعه زمین تخصیص داده شده و ۹ قطعه نیز واگذار شده است.

هاشمی اضافه کرد: همچنین در شهر شال ۱۵ قطعه زمین در مرحله قرعه کشی قرار دارد و در شهر دانسفهان نیز ۶ قطعه اختصاص داده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان گفت: مهرگان بیشترین متقاضی را داشته و بعد از آن شهر قزوین در مرحله ظرفیت سازی و تامین زمین است.