به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، محمد تیموری معاون برنامه ریزی این سازمان، گفت: این سامانه به منظور مدیریت ناوگان ورودی و خروجی در ایام اربعین حسینی در پایانه مرزی شهید سلیمانی(مهران) تعبیه شده است.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: با ایجاد زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری و نصب دوربینهای پلاک در دربهای ورودی و خروجی پایانه برکت، این سامانه از اول شهریور ماه آغاز به کار کرد.
تیموری امکان مدیریت مدت زمان توقف در پارکینگ برکت، بهینهسازی فضا و ظرفیت پایانه بر اساس مبادی و مقاصد سفر را از اهداف راهاندازی این سامانه برشمرد.
وی افزود: با اتصال این سامانه به سامانههای کارت هوشمند، صورتوضعیت برخط و سامانه داپ (تردد و پلاکخوان) گزارشهای ترکیبی و تحلیل از سفرهای اربعین ارائه می شود.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: با ثبت مکانیزه پلاک خودرو در این نرمافزار و در صورت داشتن اسنادی مانند صورت وضعیت، اطلاعات به صورت خودکار برای کاربران نمایش داده میشود.
به گفته تیموری راهاندازی این سامانه و ثبت اطلاعات دستی برای ناوگان دارای پلاک غیرعمومی نظامی و بدون صورتوضعیت، امکان رصد و تکمیل گزارشهای سفرهای فاقد صورتوضعیت نیز فراهم شده است.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اطلاع رسانی ورود و خروج از پایانه برکت به رانندگان در قالب سرویس های پیامکی خبر داد.