شناسهٔ خبر: 142690 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنجمین جلسه شورای مسکن استان رقم خورد

الحاق ۴۶۲ هکتار زمین به اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان

کرمان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: با پیگیری های انجام شده، با الحاق ۴۶۲ هکتار زمین در قالب مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن به اراضی شهرستان های این استان موافقت شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان کرمان، رضا حافظی در پنجمین جلسه شورای مسکن این استان که با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین اراضی الحاقی این مدت با ۱۲۵ هکتار به شهر بافت، ۸۳ هکتار شهر بابک، ۷۳ هکتار به شهر بم ، ۶۳ هکتار سیرجان،۲۵ هکتار خورسند، ۲۲ هکتار ریگان و ۶۲هکتار به  بلورد و ۹ هکتارکشکوئیه اختصاص دارد. 

وی در مورد تغییر کاربری ،در راستای طرح نهضت ملی مسکن کمیسیون ماده ۵ افزود: تغییر کاربری اراضی داخل محدوده ،شامل شهرهای کرمان ۱۰۸ هکتار شهید همت، ۵۴ هکتار رضوان ،کوهبنان ۱۶ هکتار ،بردسیر ۲۸ هکتار و نیز افزایش تراکم از ۱۲ به ۱۴ طبقه یک مورد در شهر کرمان و همچنین کاهش حد نصاب تفکیک چهار مورد در شهرهای بم، چترود ،راین و ماهان صورت گرفت.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان همچنین با اشاره به واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به اجرای قانون جهش تولید گفت: کل موارد ۲۹ مورد در ۱۳ شهر به مساحت ۷۷۸.۶ هکتار و همچنین موارد ارسال شده به اداره ثبت ۲۸ مورد و موارد انجام شده ۹ مورد به مساحت ۴۹۹ هکتار است.

حافظی با اشاره به اطلاعات مولدسازی در اجرای قانون جهش تولید گفت: از تعداد ۲۰۶۵ ،تعداد ۹۰ مورد آن انجام شده که به مساحت ۴۶۷ هکتار است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ساماندهی بازاراملاک استان کرمان گفت: در مجموع در این استان ۱۹۵۴ مشاور املاک وجود دارد که از ۵۸۰ مورد آن بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: در بازرسی های انجام شده  ۳۰ بنگاه املاک به دلیل نداشتن مجوز پلمب و همچنین ۳۶۱ مشاور املاک غیر مجاز شناسایی شد.